Πολ Μακάρτνεϊ: Δεν διέλυσε η Γιόκο Όνο τους Beatles

50 χρόνια μετά την πρώτη τους συνέντευξη, ο κορυφαίος μουσικός μιλάει ξανά στον δημοσιογράφο Ντέιβιντ Φροστ, εξηγώντας ότι για την πιο διάσημη διάλυση συγκροτήματος στην ιστορία του ροκ’ν’ρολ έφταιγε ο διάδοχος του Μπράιαν Έπστιν.

Ο Ντέιβιντ Φροστ, που διανύει την 8η δεκαετία της ζωής του και είναι χρισμένος «Σερ», όπως ακριβώς και ο Μακάρτνεϊ, είναι γνωστός για τις συνεντεύξεις του με διάφορες προσωπικότητες της πολιτικής, με πιο διάσημες εκείνες του Ρίτσαρντ Νίξον το 1977, μια ιστορία που μεταφέρθηκε με επιτυχία στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Η νέα ωριαία συνέντευξη του με το θρυλικό «σκαθάρι» θα μεταδοθεί τον Νοέμβριο από την τηλεοπτική εκπομπή που διατηρεί ο Φροστ στο αγγλικό Al Jazeera από το 2006.

Πρόκειται για μία από τις πιο εκτεταμένες σε διάρκεια συνεντεύξεις του Μακάρτνεϊ καθώς ο μουσικός είναι γνωστός για το ότι επιτρέπει μόνο 15λεπτες συναντήσεις με δημοσιογράφους, καταφέρνοντας παράλληλα να κρατάει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας όσο γίνεται την ιδιωτική του ζωή.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Observer σήμερα, ο Μακάρντεϊ μιλώντας στον Φροστ, θέλει να κάνει γνωστό ότι η Γιόκο Όνο δεν ευθύνεται για τη διάλυση του συγκροτήματος, αλλά και ότι ο ίδιος παραμένει ένα παιδί της εργατικής τάξης παρά τη φήμη και τα πλούτη του.

Ειδικά για την διάλυση των Beatles το 1970, για την οποία οι φανατικοί θαυμαστές του συγκροτήματος κατηγορούσαν επί δεκαετίες τη χήρα του Λένον, ο Μακάρντεϊ τονίζει: «Οπωσδήποτε δεν διέλυσε [η Γιόκο Όνο] το γκρουπ, το γκρουπ διαλυόταν». Προσθέτει επίσης ότι αν δεν ήταν η Όνο που έφερε σε επαφή τον Λένον με την αβάντ-γκαρντ, δεν θα είχαν γραφτεί τραγούδια όπως το «Imagine».

«Δεν νομίζω ότι θα το είχε κάνει αυτό χωρίς την Όνο, έτσι δεν πιστεύω ότι μπορείς να την κατηγορήσεις για οτιδήποτε. Όταν ήρθε η Όνο, μέρος των θελγήτρων της ήταν η αβάν-γκαρντ πλευρά της, η οπτική της, έτσι του έδειξε έναν άλλο τρόπο να υπάρχει, που ήταν πολύ ελκυστικός σε αυτόν. Οπότε ήταν η ώρα να φύγει ο Τζον, θα έφευγε οπωσδήποτε [με τον έναν ή τον άλλον τρόπο]».

Λέει ακόμα ότι κοιτάζοντας τώρα πίσω, είναι ικανοποιημένος με το τάιμινγκ του τέλους των Beatles: άφησαν ένα «καθαρό σώμα δουλειάς», οπότε η διάλυση «δεν ήταν και κάτι τόσο κακό».

Παρ’ όλα αυτά παραδέχεται ότι έβρισκε πολύ δύσκολη την παρουσία της Γιόκο όταν ηχογραφούσαν οι Beatles, αλλά κρατάει τον θυμό του για τον μακαρίτη Άλεν Κλάιν, τον επιχειρηματία που προσπάθησε να καλύψει το κενό που άφησε ο μάνατζερ του συγκροτήματος Μπράιαν Έπστιν μετά το θάνατο του το 1967. Ρίχνοντας μια ψεύτικη γροθιά σε μια φωτογραφία με το πρόσωπο του, λέει ότι ήταν αυτός που τον έκανε να τσακώνεται με τα υπόλοιπα μέλη. «Τσακωνόμουν με τους άλλους τρεις που ήταν οι αδελφές ψυχές μου για μια ζωή. Είπα ότι ήθελα να τσακωθώ με τον Κλάιν».

Σε μια πιο χαρούμενη νότα, ο σπουδαίος τραγουδοποιός λέει ότι ο ρόλος του στα πέντε παιδιά και στα 8 εγγόνια του είναι ο πιο σημαντικός στη ζωή του. «Το να είμαι πατέρας και παππούς, είναι για μένα το πιο υπέροχο πράγμα».

Comments are closed.