Κίνδυνος να ελέγξουν το FIR Αθηνών ξένα κράτη!
Ανακοίνωση Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας
Η ΕΕΕΚΕ έχει την υποχρέωση να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για το μεγάλο κίνδυνο που υπάρχει να ανατεθεί ο έλεγχος μέρος του FIR Αθηνών που διαχειρίζεται η Ελλάδα σε γειτονικά κράτη, εξαιτίας της ανεξήγητης πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών και Υπηρεσιακών παραγόντων.
Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αποδέχτηκε το Σχέδιο Επιδόσεων που κατέθεσε η Εθνική Εποπτική Αρχή για τις πτήσεις και υπερπτήσεις στο FIR Aθηνών.
Τα 2/3 του FIR Aθηνών είναι διεθνής εναέριος χώρος που ανήκει στον ICAO και έχει παραχωρηθεί στην Ελλάδα για έλεγχο με την υποχρέωση να τηρεί τους διεθνείς κανονισμούς εισπράττοντας και τα αντίστοιχα έσοδα.
Τα έσοδα αυτά προορίζονται αποκλειστικά για επενδύσεις, εκπαιδεύσεις, εξοπλισμούς και μισθοδοσία προσωπικού. Το σχέδιο επιδόσεων ( Performance Plan) το οποίο επεστράφη, στις παρατηρήσεις του αναφέρει τα εξής:
PRB Assessment of the Revised Performance Targets for RP1: Greece
2. Capacity
CAP PRB 01
In view of the difference between current performance and required performance, the PRB recommends that Greece evaluates the possibilities of enhancing capacity through cooperation within BLUEMED, where several co members expect capacity surplus during RP1.
CAP PRB 01
Σε σχέση με τη διαφορά μεταξύ της τρέχουσας επίδοσης και της απαιτούμενης επίδοσης, o Φορέας Αξιολόγησης των Επιδόσεων (Performance Review Body) συστήνει στην Ελλάδα να αξιολογήσει τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας μέσω συνεργασιών εντός του BLUE-MED, καθώς διάφορα Κράτη – Μέλη αναμένουν πλεόνασμα χωρητικότητας κατά την RP1 (περίοδος αναφοράς 2012-14).
⇒ Δηλαδή Παραχώρηση Εναερίου Χώρου
CAP PRB 02
The PRB recommends that Greece considers whether or not the inclusion of an incentive scheme for capacity performance would drive the required improvements under the precondition that a proper separation between the ANSP and the oversight is achieved.
CAP PRB 02
O Φορέας Αξιολόγησης των Επιδόσεων (Performance Review Body) συστήνει στην Ελλάδα να εξετάσει εάν οι απαιτούμενους βελτιώσεις μπορούν να επιτευχθούν με την υιοθέτηση ή μη ενός καθεστώτος κινήτρων για την επίδοση χωρητικότητας, υπό την προϋπόθεση του κατάλληλου διαχωρισμού του Παρόχου Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (ANSP) και του Εποπτικού Φορέα.
Τα ανωτέρω προς το παρόν είναι συστάσεις, αλλά βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 691/2010, Άρθρο 14, παρ. 3, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της Ελλάδας, κάνει τις συστάσεις πλέον αποφάσεις.
To ελληνικό κράτος τα τελευταία χρόνια δεν έκανε ουσιαστικές επενδύσεις στην αεροναυτιλία ενώ ταυτόχρονα μείωσε τις αποδοχές των εργαζομένων. Τώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει εξηγήσεις, ενώ ταυτόχρονα θέτει χρονικά περιθώρια 2 εβδομάδων να διορθώσει η Ελλάδα το σχέδιο επιδόσεων και να συμμορφωθεί με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.
Τα έσοδα του Ελληνικού κράτους κατρακυλούν και το Υπουργείο Οικονομικών αρνείται να συγκρατήσει την πτώση με αποτέλεσμα να επωφελούνται τα γειτονικά κράτη. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
ΧΩΡΑ | ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ 2012 ( σε ευρώ) |
ΒΕΛΓΙΟ | 73,77 |
ΓΕΡΜΑΝΙΑ | 74,19 |
ΓΑΛΛΙΑ | 64,49 |
ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ | 79,54 |
ΕΛΒΕΤΙΑ | 99,13 |
ΑΥΣΤΡΙΑ | 69,86 |
ΙΣΠΑΝΙΑ | 71,70 |
ΙΤΑΛΙΑ | 78,55 |
ΣΛΟΒΕΝΙΑ | 70,93 |
ΣΛΟΒΑΚΙΑ | 60,82 |
FYROM | 59,15 |
ΑΛΒΑΝΙΑ |
43,29 |
ΚΥΠΡΟΣ
| 37,51 |
ΒΟΣΝΙΑ
| 39,91 |
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ
| 47 |
ΕΛΛΑΔΑ
| 35,36 / 28,06 |
To οξύμωρο είναι ότι το μεν Υπουργείο Υποδομών συμφωνεί με τα ανωτέρω και με επίσημη παρέμβασή του έχει έτοιμη λύση, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών την αρνείται.
Η ΕΕΕΚΕ καλεί τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων να πάρουν θέση στο θέμα.