Το «ρατσιστικό» σποτ για τα οφέλη της ευρωπαϊκής ενοποίησης
Το βιντεάκι «κατέβηκε» άρον – άρον
Η διαφημιστική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα οφέλη της ενοποίησης κατάφερε να γράψει το ιστορικό ρεκόρ της πιο σύντομης διαφημιστικής εκστρατείας. Ο λόγος για το βίντεο που επέλεξε η Γενική Διεύθυνση Διεύρυνσης της Κομισιόν για να προβάλει τα θετικά αποτελέσματα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και το οποίο έμεινε «στον αέρα» για λίγες μόνο ώρες, καθώς δεκάδες χιλιάδες Ευρωπαίοι και μη κατηγόρησαν την Επιτροπή για υπολανθάνοντα –αν όχι φανερά- ρατσιστικά μηνύματα.
Το βίντεο ξεκινά με μια λευκή γυναίκα που βρίσκεται ολομόναχη σε μια αποθήκη ντυμένη με στολή που παραπέμπει στην «Νύφη» το θρυλικό πλέον ρόλο της Ούμα Θέρμαν στην ταινία «Kill Bill» του Κουεντίν Ταραντίνο. Απέναντί της εμφανίζονται σταδιακά τρεις άνδρες, ένας με ασιατικά χαρακτηριστικά που επιτίθεται στη γυναίκα με «κουνγκ φου», ένας με ινδικά χαρακτηριστικά που χρησιμοποιεί την ινδική πολεμική τέχνη «καλάρι παγιάτ» και ένας τρίτος μελαψός άνδρας που της επιτίθεται με τη βραζιλιάνικη τεχνική «καποέιρα».
Λίγο πριν επιτεθούν στη λευκή γυναίκα, η ίδια κλείνει τα μάτια της απλώνει τα χέρια και εμφανίζονται άλλες ένδεκα πανομοιότυπες γυναίκες που κυκλώνουν και «αφοπλίζουν» τους τρεις ξένους. Λίγο πριν τελειώσει το βίντεο εμφανίζεται η φράση «όσο περισσότεροι είμαστε, τόσο δυνατότεροι γινόμαστε» και οι δώδεκα γυναίκες μετατρέπονται στα ισάριθμοι αστέρια της ευρωπαϊκής σημαίας.
Ο συμβολισμός σαφέστατος. «Η ισχύς εν τη ενώσει». Ο παραλληλισμός όμως εξόργισε χιλιάδες θεατές που κατέκλυσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με μηνύματα κατηγορώντας την για την αναπαραγωγή ρατσιστικών στερεότυπων για τους Ινδούς, τους Βραζιλιάνους και τους Κινέζους, με αποτέλεσμα το βίντεο να «κατέβει» και αναγκάζοντας τη Γενική Διεύθυνση Διεύρυνσης της Κομισιόν να απολογηθεί, υποστηρίζοντας πως δεν περίμενε να θεωρηθεί ρατσιστικό ένα βίντεο που προωθούσε τις αξίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
Πηγή protothema.gr