«Θα σε πληρώσουμε για να μη φοράς τα ρούχα μας»
Οι εταιρείες έβαζαν πάντοτε τα δυνατά τους ώστε η κάμερα να προσέξει τα επώνυμα προϊόντα τους. Συμφωνίες εκατομμυρίων δολαρίων για να είναι – όλως τυχαίως – στα χέρια του πρωταγωνιστή το κατάλληλο τσιγάρο, η συγκεκριμένη μάρκα ουίσκι, το τάδε ρολόι. Ή συμφωνίες για το αντίθετο. Να είναι λίγο θολό το «λόγκο» εάν επρόκειτο να συνδεθεί η συγκεκριμένη μάρκα με τους κακούς της ταινίας. Ολα καλά μέχρι εδώ – όλοι ξέρουμε, άλλωστε, πόσο υπόγεια μπορεί να δράσει η διαφήμιση στην καταναλωτική μας Δύση.
Αυτό που ίσως μας εκπλήξει είναι ο τρόπος που επέλεξε να δράσει η γνωστή μάρκα ρούχων Abercrombie & Fitch (εξαιρετικά δημοφιλής στο νεανικό κοινό) για να αποτρέψει την εμφάνιση των προϊόντων της στο ριάλιτι του MTV «Jersey Shore».
Μπορεί άλλες μάρκες να πλήρωναν γι’ αυτό, η Abercrombie όμως πληρώνει για το αντίθετο: να μη φορούν ρούχα Abercrombie οι συμμετέχοντες στο «Jersey Shore». Την εξήγηση έδωσε ο Μάικλ Τζέφρις, γενικός διευθυντής της εταιρείας: «Αυτή η συσχέτιση δεν συμβαδίζει με την εικόνα που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε για τα ρούχα μας. Μάλιστα, μπορεί να ενοχλεί τους φαν μας».
Οι ειδικοί επί του θέματος ισχυρίζονται ότι η κίνηση αυτή της εταιρείας υποκρύπτει διαφημιστικό κόλπο, γιατί «αν ήθελαν να εμποδίσουν την εμφάνιση της μάρκας στο ριάλιτι» – λέει ο δικηγόρος Τζόρνταν Γιοσπ – «θα μπορούσαν να το κάνουν με τον απλούστερο τρόπο. Να θολώσουν την κάμερα στο συγκεκριμένο σημείο – όπως συμβαίνει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές ή ριάλιτι. Ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ξεκάθαρος σε τέτοια ζητήματα».
Αντίθετα, προτίμησαν να απευθυνθούν δημοσίως στον παίκτη Μάικ Σορεντίνο – έναν ιταλοαμερικανό λάτρη των πάρτι και των επώνυμων ρούχων – που φορούσε Abercrombie με το σλόγκαν «Ambercrombie & Fitch Proposes a Win – Win Situation» – καθώς το παρατσούκλι του Σορεντίνο στο ριάλιτι είναι «The Situation». Και δεν στάθηκαν μόνο σ’ αυτόν. Η προσφορά της γνωστής εταιρείας επεκτάθηκε και στους υπόλοιπους παίκτες.
Το λαδάκι που πέφτει στη φωτιά τη δυναμώνει, κι αυτό – όπως φαίνεται – αρέσει στην Abercrombie. Αλλά και στο ριάλιτι του MTV. Με e – mail του, το MTV δήλωσε τις προάλλες ότι πρόκειται για μια έξυπνη διαφημιστική κίνηση και ότι θα ήθελε και εκείνο να συμμετέχει, ώστε να πιάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο νεανικό κοινό.
(Αναδημοσίευση από τα ΝΕΑ)