Παθογένειες και ολιγωρίες
Λόγω άδειας της Γιώτας Δημητρακοπούλου αναδημοσιεύουμε τη στήλη Φαινόμενα της Πόπης Διαμαντάκου από τα σημερινά ΝΕΑ
Μόνο ένας ασθενήςσύμβολο όπως είναι ένας υπουργός γίνεται ιδανική ευκαιρία να αναδειχθούν – πλην αποσπασματικώς – προβλήματα του Συστήματος Υγείας
Κάηκε η λυχνία του αξονικού τομογράφου της Βέροιας, λέει μια πληροφορία. Το Νοσοκομείο Βέροιας δεν έχει νυκτερινή βάρδια, τη συμπληρώνει μια άλλη (Αnt1, Δ. Καρολίδης, δημοσιογράφος Βέροιας). Αυτά και άλλα αποκαλύφθηκαν με αφορμή την αιφνίδια ασθένεια του υπουργού Ανδρέα Λοβέρδου.
Αναδίδουν ανησυχία τα πρωινά πάνελ. Αν συνέβαινε σε απλό πολίτη και όχι σε υπουργό το έκτακτο περιστατικό τι θα γινόταν; Ο,τι γίνεται εδώ και χρόνια. Ο ασθενής μεταφέρεται στον επόμενο αξονικό τομογράφο που λειτουργεί. Εν προκειμένω, στα 18 χιλιόμετρα υπήρχε ο αξονικός τομογράφος της Νάουσας. Το πρόβλημα θα υπήρχε σε ακριτικό νησί, αλλά αυτή είναι μια άλλη υπόθεση.
Ο κ. Πρωτόπαπας του ΠΑΣΟΚ καλεσμένος στο πάνελ των Αρβανίτη- Μπιζόγλη παρεμβαίνει με την εμπειρία του από παλαιότερη θητεία ως υπεύθυνος Υγείας και διαβεβαιώνει ότι είχε διαπιστώσει σε νοσοκομεία να είναι χαλασμένοι οι αξονικοί τομογράφοι και να μην επιδιορθώνονται γιατί κάποιους βολεύει. Μένει στον αέρα η καταγγελία.
Εγώ έχω στο σπίτι μου εξτρά λάμπες για την περίπτωση που μου καεί κάποια, παρατηρεί ο Γιώργος Παπαδάκης (μαέστρος της εκλαΐκευσης, να του το αναγνωρίσουμε). Εξ ου και εκμαιεύει την απάντηση του διευθυντή του Νοσοκομείου Βέροιας ότι οι αξονικοί τομογράφοι χρειάζονται ειδική λάμπα, της οποίας η παραγγελία γίνεται στη Γαλλία. Πόσο κοστίζει; Τρεις έως έξι χιλιάδες ευρώ, απαντά ο διευθυντής. Την ίδια ώρα στη ΝΕΤ ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακτινολογικής Εταιρείας λέει ότι οι λυχνίες του είδους κοστίζουν τουλάχιστον 75.000 ευρώ. Οι βιαστικές τηλεφωνικές παρεμβάσεις των αρμοδίων στα τηλεπάνελ δεν αποκαλύπτουν την παθογένεια του ΕΣΥ που έχει πολύπλοκα και ιδιόμορφα για κάθε πόστο προβλήματα, αλλά της εγχώριας δημόσιας σφαίρας, όπου καθείς ο οποίος θεωρεί ότι έχει ευθύνη αισθάνεται και την υποχρέωση να παρέμβει απευθείας στις τηλεοπτικές εκπομπές για να προλάβει τη δυσφήμηση.
Μπορεί βέβαια οι ασθενείς και οι οικείοι τους να έχουν τη δική τους αλήθεια για τη λειτουργία των νοσοκομείων, αλλά εν προκειμένω η αλήθεια των αρμοδίων μοιάζει αδιαμφισβήτητη. Μπορεί επίσης το ΕΣΥ να προσφέρεται για πολλές τηλεσυζητήσεις και αποκαλύψεις προβλημάτων, ολιγωριών και κυρίως οικονομικών σκανδάλων στα νοσοκομεία (για παράδειγμα, η έλλειψη μηχανοργάνωσης σε πλήθος υπηρεσιών και Ταμείων διευκολύνει εικονικές εισπράξεις και εδώ υπάρχουν πολλές πηγές για να αναζητήσει «τα κλεμμένα» μια εκπομπή όπως αυτή του Γιώργου Παπαδάκη), αλλά να που ο ασθενήςσύμβολο καθορίζει την αποσπασματική προσέγγιση, ενώ η καλή εξέλιξη της υγείας του περιβάλλει με ευοίωνο κλίμα ένα πεδίο με πολλαπλές πληγές.
Συζυγικές ατραξιόν
Εχουν παράδοση τα ζεύγη στη σοουμπίζνες. Το φιλοθέαμον τρέφει αδυναμία στο είδος, είτε πρόκειται για ηθοποιούς που έκαναν μεγάλα κινηματογραφικά σουξέ στο παρελθόν είτε για τηλεοπτικά ζεύγη που τροφοδοτούν τις σύγχρονες κουτσομπόλικες απολαύσεις του φιλοθεάμονος. Στην ίδια κατεύθυνση μοιάζει να βρίσκεται και το ζεύγος Μανωλίδου- Γεωργιάδη εκφράζοντας οι δυο τους τις πολύ σύγχρονες αντιλήψεις περί της σοουμπίζνες, σύμφωνα με την οποία πολιτική και τηλεοπτικό σόου σχεδόν ταυτίζονται. Αλλωστε στο πρόσωπο του κ. Γεωργιάδη συναντιούνται η τηλεοπτική περσόνα και ο βουλευτής.
Ετσι, τον είδαμε να εισβάλλει κατά τη διάρκεια της χορευτικής πρόβας της συμβίας του για λογαριασμό του ριάλιτι «Dancing with the stars» με τεράστια ανθοδέσμη και να της την παραδίδει, σε μία ακόμη επίδειξη on camera των τρυφερών συζυγικών αισθημάτων του. Το ίδιο είχε πράξει και κατά την πρώτη τηλεοπτική της συνέντευξη.
Αλλωστε, δεν είναι διόλου ελληνικό φαινόμενο η επίδειξη συζυγικής λατρείας από πολιτικούς. Από τότε που η πολιτική κατέβηκε στο επίπεδο του ριάλιτι, οι προσωπικές σχέσεις και η δημόσια έκφραση προσωπικών συναισθημάτων έχουν ταυτιστεί με την πολιτική παρουσία, ενίοτε και με το πολιτικό έργο ορισμένων. Ιδίως εκείνων που δεν έχουν να επιδείξουν πραγματικό. Μπορεί να συζητάμε χρόνια για την ειλικρίνεια, ή μη, των συναισθημάτων που εκτίθενται στην κάμερα, πρόκειται πάντως για τακτική που έχει αποδώσει σε τηλεθέαση και ψήφους. Τη βραδιά της χορευτικής επίδειξης της συμβίας του, ο κ. Γεωργιάδης βρισκόταν στην πρώτη σειρά για να την καταχειροκροτήσει, ενώ η παρουσιάστρια δεν παρέλειψε να του απευθύνει τον λόγο, δίνοντάς του έτσι και επισήμως ρόλο στο σόου.
Σε μια εποχή που σημασία έχει η δημοσιότητα και όχι ο λόγος για τον οποίο την αποκτά κάποιος, το ζεύγος Μανωλίδου- Γεωργιάδη έχει πετύχει τη συνταγή να τροφοδοτούν ο ένας την περσόνα του άλλου αποτελώντας οι δυο τους μόνιμη ατραξιόν του τηλεθεάματος. Αυτός είναι προφανώς και ο στόχος τους.