Πρωινάδικη τηλεοπτική περιήγηση

Ένα γρήγορο πέρασμα στις πρωινές τηλεοπτικές εκπομπές και η εικόνα αμέσως ξεδιαλύνεται. Mega, Antenna, Alpha, Star και Alter στην υπηρεσία της ψυχαγωγίας του τηλεθεατή με τη βοήθεια των κεντρικών παρουσιαστών της. Την παράσταση κλέβει η Ελένη Μενεγάκη, άξια εκπρόσωπος της ξανθιάς κοινότητας και κερδίζει αν μη τι άλλο με την αυθεντικότητά της και τις εύστοχες παύλα αληθινές αντιδράσεις της.
Αν έχεις στη διάθεσή σου 10 λεπτά να περιπλανηθείς στα πρωινάδικα της ζώνης 10 με 1 το πιο πιθανό είναι τα 7 λεπτά να τα αφιερώσεις στη συχνότητα του Alpha. Και αυτό γιατί με όποια θέμα καταπιάνεται είτε είναι συνέντευξη είτε απλή παρουσίαση θέματος η Ελένη Μενεγάκη προσθέτει τη δική της πινελιά και ξεχωρίζει. Σε προηγούμενη εκπομπή κάνοντας ζάπινγκ πέσαμε πάνω στη στιγμή που προλόγιζε το Κουτί της Πανδώρας του Βαξεβάνη, με θέμα τη μετέπειτα πορεία των παικτών που έλαβαν μέρος στα πρώτα ριάλιτι, τις επιπτώσεις στη ζωή τους και τις σκέψεις του γύρω από την ξαφνική δημοσιότητα. Το πάνελ σχολιάζει το βίντεο που «πέφτει», οι γνώμες τους διίστανται και το ζευγάρι Μενεγάκη – Κουτσογιαννόπουλος αποδεικνύεται για άλλη μια φορά επιτυχημένο και διαχρονικό. Κι εκεί που η κουβέντα έχει ανάψει για τα καλά, η Μενεγάκη μοιράζεται με το κοινό τις εντυπώσεις της από ξένο ριάλιτι που έτυχε να παρακολουθήσει στον Antenna το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε και βρήκε εντυπωσιακό με την ολική μεταμόρφωση των παικτών που συμμετείχαν. Όταν μάλιστα η τηλεοπτική της παρέα την πληροφορεί πως το ίδιο ριάλιτι θα έρθει και στην Ελλάδα και ότι πρόκειται για το Extreme Makeover που έχει αγοράσει το Mega, η ξανθιά παρουσιάστρια μένει κάγκελο και ξαφνιάζεται όπως θα έκανε ένας απλός τηλεθεατής. Πάνω της διαγράφεται η αντοχή της ελληνικής κοινωνίας σε εξεζητημένες εκπομπές. Θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει τον δείκτη κατεύθυνσης ψυχαγωγικού προγράμματος ολόκληρου καναλιού (κάτι που κάνει ο σύζυγός της με επιτυχία στον ΑΝΤ1).
Την ίδια ώρα στις εκπομπές των υπολοίπων καναλιών, σύγχυση, άγχος και πανικός. Ξεκινώντας από το Mega βλέπουμε τον Γρηγόρη Αρναούτογλου να παρουσιάζει θέμα «25.000 άνθρωποι ζουν στο δρόμο» και στη συνέχεια να συνομιλεί ο ίδιος με έναν απ’ αυτούς, εικόνα που δεν μας πείθει και πολύ, μιας και περισσότερο καταγράφεται η ανησυχία του παρουσιαστή για τα νούμερα της AGB παρά για την τύχη του άστεγου όσο και αν προσπαθεί για το αντίθετο! Βαριά ατμόσφαιρα, καμία ευλυγισία στην αφήγηση, μία από τα ίδια. Και το χειρότερο, να μεταδίδει στον τηλεθεατή μέρος τους άγχους και της ανασφάλειάς του με μοναδικό σημείο χαλάρωσης ίσως εκεί που κάθεται να πάρει τηλέφωνο τα νοικοκυριά στη στήλη «Θα μας καταλάβετε;», γνωρίζοντας την αναγνώριση που έχει προηγηθεί από τα σχετικά βίντεο κάθε Τρίτη βράδυ στην εκπομπή του Θέμου.
Στον Antenna η Ελεονώρα Μελέτη το παλεύει. Έχοντας διανύσει και ξεπεράσει τη φάση συνειδητοποίησης ότι η επιτυχία δεν είναι αποτέλεσμα βαφής και οξυζενέ, προσπαθεί να διαμορφώσει το δικό της πρωινάδικο και ενίοτε δείχνει να το βαριέται κιόλας. Υπάρχουν στιγμές παρακολουθώντας τη που λες πως είναι η προσωποποίηση της ημέρας όπου ξυπνάς και νοιώθεις πως δεν θες να δεις άνθρωπο μπροστά σου και τελικά αναγκάζεσαι να το κάνεις.
Τέλος, το παζλ της ψυχαγωγίας παύλα κατάθλιψης ολοκληρώνεται και παίρνει την τελική του μορφή με τη συμμετοχή Star και Alter στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Με την Χριστίνα Αλούπη όλο νάζι και τσαχπινιά να μαγνητίζεται από το φακό, μη παραλείποντας να σηκώνεται όρθια ανά τακτά χρονικά διαστήματα προς τέρψιν του τηλεθεατή και τον Στέφανο Χίο καταδικασμένο να βγάζει το φίδι από την τρύπα (μη ξεχνάμε είναι η χρονιά του φέτος) και να χύνεται με αυτοθυσία στα δίχτυα της βαρέων βαρών και ανθυγιεινής δημοσιογραφίας. Όσο για της Μαριέττα Χρουσαλά, όσες φορές γυρίσαμε να δούμε Alter ήταν σκυθρωπή και προβληματισμένη. Πλαισιωμένη από ένα πάνελ της συμφοράς και τηλεοπτικών απωθημένων, δίνει καθημερινά της κατατακτήριες εξετάσεις της προκειμένου να περάσει στο πανεπιστήμιο της Ανωτάτης Ψυχαγωγίας, σε κάποιο μεγάλο κανάλι και σύντομα να τους ξεφορτωθεί. Της το ευχόμαστε ολόψυχα.

Γιώτα Δημητρακοπούλου

Comments are closed.