Όμορφα μοντέλα όμορφα καταγγέλλουν

Στην χθεσινή εκπομπή της Άννας Δρούζα η ομορφιά είχε την τιμητική της. Καλεσμένοι στο στούντιο ήταν μια σειρά από όμορφα μοντέλα παύλα θύματα παύλα καταγγέλλοντες. Είχαν έρθει να αποσαφηνίσουν την εικόνα για τον κόσμο της μόδας, να πουν τα πράγματα με το όνομα τους, να αναδείξουν το κόστος της ομορφιάς που ήταν και το θέμα της εκπομπής.

Την ώρα που άνοιξα την τηλεόραση, η Πετρούλα, μια πολύ όμορφη κοπέλα ηλικίας γύρω στα 18, αφηγιόταν δικά της περιστατικά που της έχουν συμβεί στα λίγα χρόνια που ασχολείται με το μόντελινκγ. Μιλούσε για τη σεξουαλική παρενόχληση που δέχθηκε από επιχειρηματία μέσα στο σπίτι του όταν αυτή είχε πάει εκεί για να συζητήσουν για μία δουλειά.

Περίπτωση ενδιαφέρουσα φαντάζομαι για την παρουσιάστρια, γιατί συνδύαζε και ομορφιά που καθήλωνε τον τηλεθεατή αλλά και διάθεση να μιλήσει ανοιχτά για τις εμπειρίες της και να γίνει αρκετά περιγραφική χωρίς και μεγάλη προσπάθεια. Και όντως, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια το όλο πακέτο λειτούργησε μια χαρά και στέφθηκε με επιτυχία καθώς δεν άργησε να φουντώσει το πνεύμα αντιλογίας προερχόμενο από τα υπόλοιπα παρευρισκόμενα μοντέλα. Και εκεί που νόμιζες πως είχαν έρθει όλοι για να μιλήσουν για τη σαπίλα και τη βρωμιά της show business, αρχίζουν να τρώγονται μεταξύ τους και να κατηγορούν η μια την άλλη για τις κινήσεις της. Συγκεκριμένα, για την ώρα που πήγε στο σπίτι του επιχειρηματία(ήταν περασμένες οχτώ), για το αν ντύθηκε προκλητικά, για την επιλογή του να πάει μόνο του χωρίς τη συνοδεία μάνατζερ, και άλλα τέτοια.

Η κουβέντα ανάβει ακόμα περισσότερο όταν το μοντέλο παραδέχεται πως το χρησιμοποίησε όλο αυτό υπέρ του και ζήτησε πιο πολλά χρήματα για τη δουλειά προκειμένου να μην αναφέρει το σκηνικό της παρενόχλησης. «Και εσύ, δηλαδή, πήρες τα χρήματα και έφυγες, αυτό μας λες;» ρωτά έξαλλη κοπέλα από το πάνελ που είναι έτοιμη να την κατασπαράξει από τον θυμό και τα νεύρα της. Ο σκηνοθέτης μάλιστα της κάνει και ένα γκρο πλαν την ώρα που εξεγείρεται στα υπερφορτωμένα βαμμένα μάτια της όπου η σκιά μετρά δύο στρώματα πάχους και η μάσκαρα απειλεί να σπάσει βλεφαρίδα της από το πολύ τσίτωμα που την έχει βρει, και εύκολα καταλαβαίνεις πως αυτό που την καίει δεν είναι γενικό και αφηρημένο αλλά πολύ ειδικό και προσωπικό. «Γιατί αυτή και όχι εγώ;»

Στην συνέχεια ακολουθούν και άλλες τέτοιες ιστορίες τραυματικές και ψυχοφθόρες όπως η ιστορία τηλεθεάτριας παύλα πρώην μοντέλου που αναγκάστηκε να παρατήσει την καριέρα της στην Αθήνα όταν διαπίστωσε τη βρωμιά και τη δυσωδία και να επιστρέψει στην Θεσσαλονίκη. «Μου ζήτησαν να κάνω πράγματα που δεν ταιριάζουν με το ήθος μου» αναφέρει χαρακτηριστικά και πριν προλάβει να ανοίξει το προσωπικό της φάκελο περί ηθικής η Δρούζα την σταματά προσπαθώντας να την βάλει στο δρόμο της αφήγησης συγκεκριμένων περιστατικών και να δώσει εικόνα γνωρίζοντας πολύ καλά τους νόμους της τηλεόρασης και τι είναι ενδιαφέρον για τον τηλεθεατή. Και είναι γεγονός πως αν τις άφηνε ανεξέλεγκτες θα έκαναν μια τρίωρη εκπομπή ήθους, ανατροφής και ηθικών διδαγμάτων. Τι και αν φορούσαν προκλητικά ρούχα και αν ήταν χτενισμένες με την τελευταία λέξη της μόδας, ο συντηρητισμός ξεχείλιζε σε κάθε τους κουβέντα.

Όλοι μαζί καταλήγουν και συμφωνούν όσον αφορά τις δυσκολίες τους επαγγέλματος, τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που τους αφήνει, τις ανήθικες προτάσεις που δέχονται και οι άντρες μοντέλα για να γίνουν συνοδοί κυριών προκειμένου να έχουν μια ελπίδα για την πολυπόθητη καριέρα στο εξωτερικό. Μιλούν για το τίμημα της ομορφιάς, την αμαύρωση του επαγγέλματος και τους κινδύνους που κρύβει η ζωή στην πασαρέλα.

Κλείνοντας την εκπομπή η Δρούζα ζητά από τον Δαυίδ να πει στον αέρα αυτό που της είπε στο διάλειμμα των διαφημίσεων σχετικά με το συμπέρασμα όλων όσων ειπώθηκαν. Περιμένω να ακούσω κάτι πετυχημένο. Ο Δαυίδ παίρνει το ανάλογο σοβαρό ύφος και την ευθύνη στους ώμους του που θα πει την τελευταία ατάκα για να πέσει η αυλαία και λέει : «Η ομορφιά είναι το διαβατήριο, όλοι την ποθούν». Μια φωνή πετάγεται όμως και του παίρνει τη δόξα : «Η ομορφιά ανοίγει πόρτες και η βλακεία τις κλείνει».Εγώ απλά θα πω it’s a dirty job but someone’s got to do it!

Γιώτα Δημητρακοπούλου

Comments are closed.