Κινητοποιήσεις και κυκλοφοριακό έμφραγμα στους δρόμους
Κυκλοφοριακά προβλήματα επικρατούν από το πρωί της Τρίτης στους δρόμους της Αθήνας, λόγω της απεργίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί με τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας γιατρών και εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες στο κέντρο της Αθήνας.
Ακινητοποιημένα τα μπλε λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το Μετρό.
Στις 10:00 συγκεντρώνονται έξω από το υπουργείο Υγείας μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και Πειραιά, που αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο για τις «Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα Υγείας» και ζητούν την απόσυρσή του.
Σε απεργία διαρκείας μέχρι την Παρασκευή βρίσκονται οι γιατροί του ΙΚΑ, ενώ οι νοσοκομειακοί γιατροί της Αθήνας έχουν κηρύξει τετράωρη στάση εργασίας για σήμερα, Τρίτη, από τις 9 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι.
Στις 11:00 ο Σύνδεσμος Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Ομονοίας και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή.
Απεργιακές κινητοποιήσεις για όλη την εβδομάδα σε διαφορετικές ημέρες για κάθε μέσο αποφάσισαν οι γενικές συνελεύσεις των σωματείων των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς, καθώς διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο για την αναδιάρθωση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, που κατατέθηκε στη Βουλή.
Λεωφορεία
Έτσι, τα λεωφορεία τραβούν χειρόφρενο Τρίτη και Τετάρτη, λόγω 48ωρης απεργίας, ενώ οι οδηγοί της ΕΘΕΛ κήρυξαν στάσεις εργασίας για την την Παρασκευή (11.00 – 15.30) και για την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου (11.00 – 16.00), όταν και θα πραγματοποιήσουν τη γενική τους συνέλευση.
ΗΣΑΠ
Σε δύο 24ωρες απεργίες για την Τετάρτη και την Πέμπτη θα προχωρήσουν οι υπάλληλοι του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ), ενώ την Παρασκευή θα κάνουν στάση εργασίας στις 12 το μεσημέρι, αλλά και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας.
Τρόλεϊ
Επίσης, Τρίτη και Τετάρτη τα τρόλεϊ θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, ενώ την Παρασκευή τα σωματεία κήρυξαν στάση εργασίας από 11.00 έως τις 15.00. Ακόμη, το μετρό δεν θα λειτουργήσει, λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξε το σωματείο των εργαζομένων. Παρά την κήρυξη της απεργίας ως «παράνομης» από τα δικαστήρια το σωματείο δήλωσε αποφασισμένο να κρατήσει την απεργιακή του κινητοποίηση.
Έτσι, κανονικά λειτουργεί μόνο ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.
Θεωρείται βέβαιο ότι οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών οργανισμών θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη κατά των αποφάσεων των σωματείων.
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες.
Ο υπουργός
Για «συντεχνιακό κλαδικό όφελος» έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, αναφορικά με τις κινητοποιήσεις στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο υπουργός διεμήνυσε: «Είναι σαφές ότι τη νομοθετική πρωτοβουλία την έχει η κυβέρνηση. Σεβόμαστε τους συνδικαλιστές, αλλά δεν θα νομοθετήσουν αυτοί».
Διαμαρτυρία για τις αυξήσεις στις κάρτες
Δυσβάσταχτες για την πλειοψηφία των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών χαρακτηρίζει τις αυξήσεις στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών η Ενωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος.
Η Ενωση κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «καταργεί τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες οι οποίες εκδίδονται αποκλειστικά για τον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικό) κόστους 25 ευρώ (οι μηνιαίες) – 250 ευρώ (οι ετήσιες) ή για το ΜΕΤΡΟ κόστους 30 ευρώ (οι μηνιαίες) – 300 ευρώ (οι ετήσιες) και αναγκάζει τον χρήστη που αποκλειστικά χρησιμοποιούσε αυτά τα δυο μέσα μεταφοράς, να προμηθευτεί κάρτες των 45 ευρώ μηνιαίως ή 450 ευρώ ετησίως, που αφορούν κάρτες για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς».
Η Ενωση σημειώνει, για παράδειγμα, ότι σύμφωνα με τα νέα τιμολόγια, οι περίπου 6.000 εργαζόμενοι που μεταβαίνουν καθημερινά στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ή στις γύρω περιοχές «προκειμένου να εργασθούν, θα πρέπει να πληρώνουν εάν θελήσουν να μετακινηθούν με το Μετρό, 8 ευρώ εισιτήριο μονής διαδρομής, ή 140 ευρώ μηνιαία κάρτα, ή 1.000 ευρώ ετήσια κάρτα».
(Αναδημοσίευση από ΒΗΜΑonline)