Μετριότητα
Την Παρασκευή το βράδυ γράψαμε για την super…μετριότητα της παραγωγής και της μετάδοσης των ημιτελικών του Φάιναλ Φορ στο μπάσκετ από πλευράς Supersport, παραγωγή που είχε διαφημιστεί ως η μεγαλύτερη μπασκετική παραγωγή που έχει γίνει με 20 και πλέον κάμερες και διάφορα προηγμένα συστήματα. Μετά την εντελώς προβληματική εικόνα της μετάδοσης των αγώνων την Παρασκευή κάναμε κάποιες επισημάνσεις όχι για λόγους κριτικής αλλά με την ελπίδα να δουν κάποια πράγματα οι υπεύθυνοι του καναλιού και να διορθώσουν τις ατέλειες. Τελικά στον μεγάλο τελικό είχαμε βελτίωση αλλά όχι σημαντική. Ευτυχώς κάποιος είπε στον σκηνοθέτη να μην ρίχνει βίντεο πάνω στις φάσεις και ευτυχώς αυτή την φορά σταμάτησε τα πειράματα με την live μετάδοση από διάφορες κάμερες που ήταν στο λάθος σημείο από αυτό στο οποίο εξελισσόταν το παιχνίδι και έτσι σε γενικές γραμμές είδαμε τον τελικό χωρίες κενά. Όπως αποδείχτηκε η εκτίμηση που κάναμε ότι ο σκηνοθέτης δεν είχε μεταδόσει ξανά αγώνες μπάσκετ επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά στον τελικό αφού οι εκφωνητές και κυρίως ο έμπειρος Φ.Συρίγος υποχρεώθηκε να δίνει σε όλη την διάρκεια του τελικού οδηγίες στον σκηνοθέτη σε ζωντανή μετάδοση!!! λέγοντας του πότε να ρίχνει replay, ποιές κάμερες να χρησιμοποιεί κλπ. Πρέπει να είναι η πρώτη φορά σε τόσο σημαντικό γεγονός που ο δημοσιογράφος αντι να έχει στραμμένη του στον αγώνα για να παρέχει τις γνώσεις του στους τηλεθεατές να πρέπει να ασχολείται με την σκηνοθεσία κα να δίνει εντολες στον “κύριο σκηνοθέτη” όπως τον αποκαλούσε συνεχώς κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο αγώνας ευτυχώς έστω και μετ’ εμποδίων προβλήθηκε ικανοποιητικά όμως οι λεπτομέρειες που κάνουν πλήρες ένα τέτοιο τηλεοπτικό γεγονός απουσίαζαν όπως και στους ημιτελικούς. Άπό τους δεκάδες εκπροσώπους του πολιτικού, αθλητικού και καλλιτεχνικού χώρου κατά την διάρκεια του ματς είδαμε μόνο ένα αδιάφορο πλάνο της Φ.Πετραλιά να συνομιλεί με τον πρόεδρο του Παναθηναικού και πέραν τούτου ουδέν. Παρά τις 20 κάμερες και τις επισημάνσεις μας την Παρασκευή στον τελικό βλέπαμε και πάλι επί δύο ώρες τα ίδια και τά ίδια πρόσωπα φιλάθλων από την πρώτη σειρά των εξεδρών. Το μόνο “καλό” πλάνο που έπιασε η κάμερα και ο σκηνοθέτης ήταν μετά την λήξη του ματς το συγκινημένο πρόσωπο του Ν.Γκάλη. Α! πολύ μετά την λήξη ο σκηνοθέτης κατάφερε να δείξει και ένα πλάνο το Στόγιαν Βράνκοβιτς τον οποίο όπως αναφέραμε και στο σχόλιο της Παρασκευής ο σκηνοθέτης δεν κατάφερε να “συλλάβει” όταν όλο το γήπεδο τον αποθέωνε και εκείνος σηκώθηκε και χαιρέτησε το κοινό. Λογικό, που να εντοπίσουν20 κάμερες ένα άνθρωπο μόλις 2,18 μέτρων που σηκώνεται όρθιος, σηκώνει και τα χέρια (το όλον 3,30 μέτρα) και χαιρετάει…
ΥΓ: Φυσικά πρέπει να σημειώσουμε και τα θετικά των μεταδόσεων τα οποία ήταν βασικά δύο. Το ρεπορτάζ από τους πάγκους σε όλο το Φάιναλ Φορ ήταν άψογο ενώ και η προβολή των μεθεόρτιων μετά την απονομή ήταν πολύ καλή τόσο εντός του γηπέδου, της μεικτή ζώνης αλλά κυρίως των αποδυτηρίων. Να σημειώσουμε επίσης προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι κάνουμε κριτική και μάλιστα ιδιαίτερα αυστηρή για τρεις λόγους. Πρώτον γιατί έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς αθλητικό σταθμό που λειτουργεί εδώ και 12-13 χρόνια και άρα έχει εμπειρία, δεύτερον επειδή υπήρχαν άφθονα τεχνικά μέσα και τρίτον και βασικότερον επειδή στο δυναμικό του σταθμού υπάρχει η αφρόκρεμα του μπασκετικού ρεπορτάζ (Συρίγος, Καρύδας, Παπαδογιάννης κ.α) οι οποίοι πέρα από τις τρομερές γνώσεις τους για το άθλημα έχουν τρομερή εμπειρία από τηλεοπτικές μεταδόσεις και πώς πρέπει αυτές να γίνονται. Περιμέναμε λοιπόν να έχουν καθοριστικό λόγο στο πώς θα στηθεί η παραγωγή, που θα μπουν οι κάμερες, τι θα δείχνουν, τι θα δείχνει ο σκηνοθέτης κλπ. Εκτός αν τα είπαν και είτε δεν εισακούστηκαν είτε εκείνοι που έπρεπε να υλοποιήσουν τις εντολές και προτάσεις τους δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν. Όπως και να έχει το πράγμα το αποτέλεσμα ήταν πολύ φτωχό. Ελπίζουμε να μην έχουμε τα ίδια και στον Τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ…