Απορία…
Μετά την ανακοίνωση του Alpha για την νέα σειρά του σταθμού “Υπάρχουν άντρες και άντρες’ που βασίζεται στο ισπανικό σήριαλ “Todos los hombres sois iguales’ αλλά και την απόφαση όλων των καναλιών να επενδύσουν φέτος σε σειρές που αποτελούν μεταφορές ξένων σήριαλ (κατά την πλειοψηφία τους ισπανικών) μας δημιουργείται ένα ερωτηματικό:
Το 90% των σειρών που έκαναν μεγάλη επιτυχία και κράτησαν τα μηχανάκια της AGB να χορεύουν ήταν πρωτότυπα ελληνικά σενάρια.
Έτσι πρόχειρα θυμόμαστε από κωμικές σειρές τις Τρεις Χάριτες, τους Απαράδεκτους, τους Δύο Ξένους, τους Μεν και Δεν, το Κωνσταντίνου και Ελένης, Το “Οι Παντρεμένοι έχουν Ψυχή”, “Τα εγκλήματα”, το “Είσαι το ταίρι μου”, τις Σαββατογεννημένες, το Παρα Πέντε, τους Μήτσους, Το Τσαντίρι και τα φετινά Υπέροχα Πλάσματα και Μαύρα Μεσάνυκτα ενώ και στις δραματικές σειρές στις πρώτες θέσεις ήταν πάντοτε ή μεταφορές ελληνικών μυθιστορημάτων και ιστορικών βιβλίων ή πρωτότυπα σενάρια (καλά-κακά δεν έχει σημασία) όπως αυτά του Φώσκολου, της Παπαοικονόμου, του Μανουσάκη και του Παπακαλιάτη. Τα μόνα ξένα adaptation που μας έρχονται στο μυαλό και έκαναν ουσιαστικά μεγάλη επιτυχία ήταν το Καφέ της Χαράς και η Μαρία η Ασχημη. Φέτος βέβαια για διαφόρους λόγους στις πρώτες θέσεις του πίνακα της AGB βρέθηκαν ορισμένες σειρές που αποτελούν αντιγραφές ξένων (π.χ Λατρεμένοι μου γείτονες, Μια στιγμή Δυο ζωές) όμως δεν κατάφεραν να κερδίσουν ούτε την ταύτιση του κοινού όπως ας πούμε το Παρα Πέντε πέρυσι, ούτε να γίνουν talk of the town όπως έγιναν τα Υπέροχα Πλάσματα με μικρότερη τηλεθέαση, ούτε φυσικά να κερδίσουν την καλλιτεχνική αποδοχή όπως συνέβη με το “10”. Θα μας πει βέβαια κάποιος ότι κάθε χρόνο τα κανάλια κοιτούν τι έγινε την περασμένη σεζόν, ποιά σήριαλ έφεραν κέρδη και αναλόγως πράτουν την επόμενη και έτσι αφού στις πρώτες θέσεις υπήρχαν φέτος adaptions και ειδικά ισπανικά λογικό είναι φέτος να προτιμήσουν και φέτος την ισπανική αγορά… Ας πούμε ότι για το MEGA μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο.
Ο Alpha όμως που κέρδισε φέτος για πρώτη φορά την μάχη της ψυχαγωγίας με τρεις 100% ελληνικές δημιουργίες (10, Τσαντίρι, Υπέροχα Πλάσματα) γιατί έσπευσε και αυτός να αγοράσει από τα ισπανικά πανέρια; (σημειώνουμε βέβαια ότι ο Alpha θα έχει του χρόνου όπως όλα δείχνουν τις περισσότερες σειρές από κάθε άλλο κανάλι με καθαρά ελληνικό concept και σενάριο).
Κάθε χώρα έχει την δική της κοινωνική και πολιτιστική ταυτότητα και κατάσταση. Άντε λοιπόν να πούμε ότι 1-2 τηλεοπτικές ιδέες και προϊόντα της Ισπανίας να μπορούν να σταθούν στην ελληνική πραγματικότητα. Τα περίπου 60 ισπανικά concepts που ακούγεται ότι έχουν “κλειστεί” από τα ελληνικά κανάλια πως θα μπορέσουν να σταθούν;
Τι να υποθέσουμε; Ότι δεν υπάρχει ελληνική παραγωγή σεναρίων; Ότι φτάνουν στα γραφεία των υπευθύνων των σταθμών σενάρια από έλληνες δημιουργούς αλλά είναι σχεδόν όλα για πέταμα; Αραγε θα μας λύσει κάποιος την απορία;