Ενα δολάριο για ολόκληρο «Νewsweek»
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Ως χθες ο Σίντνεϊ Χάρμαν ήταν γνωστός μόνο στους φανατικούς του ήχου υψηλής πιστότηταςόντας ο ιδρυτής της εταιρείας που παράγει τα διάσημα ηχεία Ηarman Κardon, Ιnfinity και JΒL. Από χθες όμως ο αμερικανός πολυεκατομμυριούχος μπορεί πλέον να αυτοαποκαλείται εκδότης: αγόρασε το ιστορικό όσο και καταχρεωμένο εβδομαδιαίο περιοδικό «Νewsweek» αντί του «δυσθεώρητου» ποσού του… ενός δολαρίου! Η πραγματική τιμή στην οποία οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες του, δηλαδή ο όμιλος της Washington Ρost, πούλησαν το «Νewsweek» είναι βεβαίως πολύ υψηλότερη, και έχει να κάνει με την ανάληψη από τον Χάρμαν (μέρους;) του υπέρογκου χρέους του διάσημου αμερικανικού περιοδικού: στην τριετία από το 2007 ως σήμερα, το περιοδικό έχει καταγράψει λειτουργικές ζημιές 44 εκατ. δολαρίων!
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που τα «παζάρια» για την πώλησή του κράτησαν τρεις ολόκληρους μήνες: αγοραστές εμφανίστηκαν, όπως φαίνεται, αρκετοί αλλά κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να αναλάβει το τεράστιο χρέος, ούτε να δεσμευτεί ότι θα κρατήσει τους 300 και πλέον δημοσιογράφους και λοιπούς εργαζομένους του. Ο Χάρμαν τελικά κέρδισε την «παρτίδα», υποσχόμενος ότι θα διατηρήσει στο περιοδικό τουλάχιστον 250 εργαζομένους- όρος του συμβολαίου είναι πως όσοι τελικά απολυθούν, θα λάβουν πλήρεις αποζημιώσεις από τον όμιλο της Ρost. Ο πρώτος που θα αποχωρήσει είναι πάντως ο διευθυντής του περιοδικό Τζον Μίτσαμ, ο οποίος ήδη αποχαιρέτησε με δήλωσή του τους υφισταμένους του Ο καλιφορνέζος κροίσος δήλωσε πάντως ότι δεν διαθέτει κάποιο ιδιαίτερο σχέδιο για την «ανάσταση» του προβληματικού περιοδικού: όπως είπε, «το σχέδιο θα προκύψει μόνο του», αφού «το μόνο που μετράει είναι η επιμονή στη σοβαρή, έντυπη δημοσιογραφία, η οποία είμαι πεπεισμένος ότι δεν έχει «ξοφλήσει». Φαίνεται μάλιστα πως το διάσημο περιοδικό είναι το… δώρο γενεθλίων του Χάρμαν στον εαυτό του, αφού σήμερα, την επομένη της συναλλαγής, συμπληρώνει το 92ο έτος της ζωής του! Οταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους τι τον ώθησε να αγοράσει το «Νewsweek», απάντησε με χιούμορ «ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω να σπαταλάω άσκοπα τα νιάτα μου»!
Το περιοδικό ανανεώθηκε πλήρως πέρυσι, τόσο ως προς τη σελιδοποίηση όσο και ως προς το περιεχόμενο, που εμπλουτίστηκε με περισσότερα σχόλια και αναλύσεις- χωρίς, ωστόσο, επιτυχία. Μάλιστα ειδικοί σε θέματα Τύπου εκτιμούν ότι το «Νewsweek» παραμένει ένα ιδιαίτερα «ακριβό» δημοσιογραφικό προϊόν υψηλού κόστους, ότι θα συνεχίσει να καταγράφει μεγάλες ζημιές τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον, και ότι γενικώς θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί και να επιβιώσει στη νέα ψηφιακή εποχή. Ο Σίντνεϊ Χάρμαν όμως, κατά δήλωσή του φανατικός αναγνώστης του περιοδικού από την ίδρυσή του το…1933 (!), φαίνεται πως
έχει άλλη γνώμη…
(Αναδημοσίευση από ΒΗΜΑ)