Εταιρείες καθαρίζουν τα ιντερνετικά «άπλυτα» των διασήμων

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ Τι κάνει κάποιος διάσημος αν αποκαλυπτικές φωτογραφίες του έχουν «ανέβει» στο Διαδίκτυο ή αν η επιθετική συμπεριφορά του προσφέρει τροφή πικρόχολων σχολίων στα διάφορα μπλογκ; Απευθύνεται στον Αμερικανό Γκάρι Πάουερς και στους υπόλοιπους «διαχειριστές online δημόσιας εικόνας». Πρόκειται για ειδικούς της επικοινωνίας, οι οποίοι έχουν ιδρύσει εταιρείες που καθαρίζουν τα «άπλυτα» των αστέρων της σοουμπίζ, του αθλητισμού, των επιχειρήσεων και των κοσμικών στηλών. Πελάτες είναι τα επώνυμα «κακά» παιδιά με πρώτη και καλύτερη την Κέιτ Μος, γνωστό μοντέλο με αδυναμία στις απαγορευμένες ουσίες. Τα πλουσιοκόριτσα Πάρις Χίλτον και Λίτσεϊ Λόχαν έχουν κάθε λόγο να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, καθώς βάζουν τα δυνατά τους για να καταστρέφουν τη δημόσια εικόνα τους. Οι εταιρείες αυτές φροντίζουν να «θάβουν» τα άσχημα περιστατικά στα οποία έχουν εμπλακεί τα πρόσωπα αυτά ή και να εξαφανίζουν τις απρεπείς εικόνες τους, ενώ αντίθετα προωθούν τα θετικά σχόλια που τους έχουν αποδοθεί.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Στη δημοφιλέστατη μηχανή αναζήτησης του Google, οι διαχειριστές της εικόνας φροντίζουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων να εμφανίζονται τα θετικά για το ίματζ των πελατών τους στοιχεία, σπρώχνοντας στον πάτο τα αρνητικά αποτελέσματα.

Για έναν κοινό θνητό ο «καθαρισμός» της ιντερνετικής εικόνας του κοστίζει ελάχιστα: από 11 ευρώ ως 23 ευρώ τον μήνα. Για τους επωνύμους οι τιμές ανεβαίνουν στα ύψη, φτάνοντας μερικές χιλιάδες ή δεκάδες χιλιάδες ευρώ τον χρόνο- χώρια οι «ειδικές αποστολές», όταν π.χ. ένας ξυλοδαρμός ή μια σύλληψη για χρήση ναρκωτικών αυξάνει τον όγκο της «δουλειάς».

Εκατομμύρια άνθρωποι επηρεάζονται από το προφίλ του στο Διαδίκτυο.

Πρόσφατη έρευνα της Μicrosoft έδειξε ότι το 78% των εργοδοτών στις ΗΠΑ συμβουλεύεται μηχανές αναζήτησης για πληροφορίες σχετικές με υποψήφιους υπαλλήλους. Η αυξανόμενη απήχηση του Διαδικτύου έχει ως αποτέλεσμα ο καθένας μας να διαμορφώνει ακόμη και άθελά του μια εικόνα για τον εαυτό του, η οποία όμως αποθηκεύεται μόνιμα στην αόρατη και ευμετάβλητη «συλλογική μνήμη» του ιστοχώρου.

Ετσι, όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που απευθύνονται σε εταιρείες διαχείρισης της εικόνας. Η βιομηχανία αυτή που ξεπρόβαλε εν μια νυκτί, επιφυλάσσει τρομακτική ανάπτυξη, εκτιμούν πολλοί ειδικοί, καθώς σύντομα λογισμικό αναγνώρισης προσώπου θα καθιστά δυνατή την εύρεση οποιασδήποτε εικόνας στην οποία εμφανίζεται κάποιος – ακόμη και αν βρίσκεται «χωμένος» κάπου στο βάθος.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οτιδήποτε κάνουμε στο Διαδίκτυο είναι ανιχνεύσιμο. Θεωρούν πιθανό ακόμη και αυτοί που εργάζονται στις εταιρείες προστασίας της εικόνας να απευθύνονται σε τρίτους για να τους σβήνουν τα ίχνη που αφήνουν στον ιστοχώρο!
(Αναδημοσίευση από ΒΗΜΑ)

Comments are closed.