Μέχρι το Ν. Παγωμένο Ωκεανό η έρευνα για το boeing
Ευρείας κλίμακας επιχείρηση ξεκίνησε σήμερα στα όρια του Ινδικού Ωκεανού και του Νότιου Παγωμένου Ωκεανού για να βρεθουν συντρίμμια που ενδέχεται να ανήκουν στο boeing της Malaysia Airlines, το οποίο αγνοείται εδώ και δύο εβδομάδες.
Ο πρωθυπουργός τη Αυστραλίας Τόνι Άμποτ, εμφανίστηκε με «αναπτερωμένη ελπίδα» ότι θα υπάρξει αποτέλεσμα στην αναζήτηση του μαλαισιανού αεροσκάφους, μετά και τα χθεσινά «ευρήματα» του κινεζικού δορυφόρου που εικάζεται ότι ανήκουν στο boeing.
Η διεθνής ομάδα έρευνας άρχισε ξανά σήμερα τις έρευνες εστιάζοντας σε δύο περιοχές περίπου 2.500 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ αναζητώντας το αντικείμενο που είδαν οι δορυφόροι, καθώς και άλλα συντρίμμια συμπεριλαμβανομένης και μίας ξύλινης παλέτας που εντόπισε χθες ερευνητικό αεροπλάνο.
«Νέες εικόνες από κινεζικό δορυφόρο δείχνουν τουλάχιστον ένα μεγάλο αντικείμενο εκεί κάτω, που συνάδει με το αντικείμενο που είχε ανακαλύψει νωρίτερα δορυφόρος«, δήλωσε ο αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ.
«Εχουμε εφμανώς έναν αριθμό αξιόπιστων ενδείξεων και υπάρχει αυξανόμενη ελπίδα, πάντως όχι κάτι παραπάνω από ελπίδα, ότι μπορεί να βρισκόμαστε κοντά στο να μάθουμε τι συνέβη», πρόσθεσε.
Πρόκειται για «αριθμό αντικειμένων τα οποία βρίσκονται κοντά το ένα στο άλλο μέσα στην αυστραλιανή ζώνη ερευνών» που εκτείνεται σε περίπου 36.000 τ.χ. σε μια περιοχή που είναι από τις πιο αφιλόξενες που πλανήτη, δήλωσε ο Άμποτ.
Η νέα αυτή κινεζική ανακάλυψη ανακοινώθηκε το Σάββατο από τον μαλαισιανό υπουργό Άμυνας και Μεταφορών, Χισαμουντίν Χουσεΐν, έχοντας μάλιστα και σημειώσεις με λεπτομέρειες, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης στην Κουάλα Λουμπούρ για την πορεία των ερευνών.
Η Κίνα ανακοίνωσε ότι το αντικείμενο είχε 22 μέτρα μήκος και 13 μέτρα πλάτος και εντοπίστηκε περίπου 120 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από τα πιθανά ευρήματα που ανέφερε η Αυστραλία στα «απαγορευμένα» νερά του νότιου Ινδικού Ωκεανού.
Η νέα εικόνα που δόθηκε στη δημοσιότητα έχει ημερομηνία 18 Μαρτίου, όπως ανακοίνωσε η Κρατική Διοίκηση Επιστημών, Τεχνολογίας και Βιομηχανίας Εθνικής Άμυνας της Κίνας στην ιστοσελίδα της.
Δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί από τις θολές εικόνες αν τα αντικείμενα είναι τα ίδια με εκείνα που εντοπίστηκαν από την Αυστραλία, αλλά η κινεζική φωτογραφία θα μπορούσε να απεικονίζει ένα σύνολο μικρότερων αντικειμένων, σύμφωνα με ανώτερο στρατιωτικό αξιωματούχο ενός εκ των 26 κρατών που συμμετέχουν στις έρευνες για το αεροσκάφος.
Το φτερό ενός Boeing 777-200ER έχει μήκος περίπου 27 μέτρα και πλάτος 14 μέτρων, ενώ η άτρακτός του έχει μήκος 63,7 μέτρα και πλάτος 6,2.
Η Κίνα, 153 πολίτες της οποίας βρίσκονταν μέσα στο Μπόινγκ 777, ανακοίνωσε πως αποστέλλει στη ζώνη πολλά πλοία και δύο αεροπλάνα Ιλιούσιν IL-76, που αναμένονται τη Δευτέρα, στο Περθ.
Η Ιαπωνία και η Ινδία στέλνουν επίσης περισσότερα αεροσκάφη.
«Οσο περισσότερα αεροπλάνα θα έχουμε, όσο περισσότερα πλοία θα έχουμε, τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα θα έχουμε να βρούμε οποιαδήποτε συντρίμμια», υπογράμμισε ο αυστραλός πρωθυπουργός.
«Το οφείλουμε στις απελπισμένες οικογένειες (των επιβατών), το οφείλουμε στις κυβερνήσεις των ενδιαφερομένων χωρών. Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ανακαλύψουμε τι συνέβη με την πτήση MH370», πρόσθεσε ο Άμποτ.
«Φύκια» βλέπει η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας Η Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA), που συντονίζει τις έρευνες, φάνηκε περισσότερο επιφυλακτική εξηγώντας πως ένα αεροπλάνο P3-Orion της αυστραλιανής Πολεμικής Αεροπορίας εξοπλισμένο με όργανα ηλεκτρονικής και οπτικής παρατήρησης, δεν είδε παρά «δέσμες φυκιών».
Οκτώ πολιτικά και στρατιωτικά αεροπλάνα, καθώς και πολλά εμπορικά πλοία και πολεμικά σκάφη, πρόκειται να ελέγξουν σήμερα μια έκταση μερικών εκατοντάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων σε απόσταση 2.000-2.500 χλμ. νοτιοδυτικά του Περθ.
Η Αρχή Ναυτικής ανέφερε ακόμη ότι οκτώ αεροσκάφη «χτενίζουν» δύο περιοχές, καλύπτοντας μία έκταση 59,000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, μετά τις ανακοινώσεις για τα ευρήματα του κινεζικού δορυφόρου.
«Ο καιρός δεν βοηθά πολύ σήμερα. Υπάρχει ομίχλη και χαμηλά σύννεφα», δήλωσε ο Μάικ Μπάρτον, ένας εκ των αξιωματούχων του κέντρου συντονισμού της επιχείρησης διάσωσης στην Καμπέρα, προσθέτοντας ότι τα αεροσκάφη επιχειρούν «στο όριο της αντοχής τους».
Ακόμη, ένα σημείο ενδιαφέροντος ήταν μία ξύλινη παλέτα με διάφορους ιμάντες που εντοπίστηκε από πολιτικό αεροπλάνο το Σάββατο. «Η χρήση τέτοιων ξύλινων πινακίων δεν είναι πολύ συνηθισμένα στην αεροπορική βιομηχανία. Συνήθως μπαίνουν τοποθετούνται σε άλλα κοντέινερ που φορτώνονται στο κοίλο του αεροσκάφους», πρόσθεσε.
Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων δίνουν προτεραιότητα στην ανακάλυψη του «μαύρου κουτιού» το συντομότερο δυνατό, καθώς παύει να εκπέμπει έπειτα από 30 ημέρες. Όμως ο χρόνος που περνάει δεν ευνοεί την Μαλαισία και τις 25 άλλες χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες.
«Οι αρχές ξέρουν πως ο χειμώνας πλησιάζει στις νότιες θάλασσες», επισημαίνει ο Γκρεκ Ουόλντρον του εξειδικευμένου περιοδικού “Flightglobal”. «Αυτό δεν θα βελτιώσει τα πράγματα σε μια περιοχή όπου είναι εκ φύσεως περίπλοκο να πραγματοποιούνται επιχειρήσεις έρευνας».
Πηγή ethnos.gr