Gift Sunday
Δωρο-εκδόσεις ήταν τα Κυριακάτικα φύλλα των εφημερίδων αφού όχι μόνο πολλαπλασιάστηκαν λόγω των ημερών τα κάθε είδους διαφημιστικά φυλλάδια και βιβλιαράκια αλλά και τα ένθετα χάρτινα και ιλουστρασιόν των εφημερίδων ήταν αφιερωμένα σε προτάσεις για δώρα ενόψει εοραστικής περιόδου. Κατά τα άλλα…
*Δημοσιογραφικά κυριάρχησαν φυσικά η μεγάλη αποκάλυψη του Κόσμου του Επενδυτή για το αναψυκτήριο-βίλα του πρώην πλέον υπουργού και οι αποκλειστικές συνεντεύξεις των Ινδών εργαζομένων στο αναψυκήριο-βίλα στο Πρώτο Θέμα. Aπό το ΒΗΜΑmagazino που ήταν από τα ελάχιστα ένθετα που δεν παρουσίασε δώρα ξεχώρισαν η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Ρίντλει Σκοτ στον Γ.Ζουμπουλάκη (περιμένουμε με ανυπομονησία το American Gangster) και το οδοιπορικό στο Κόσοβο. To ΒημαDeco συνέχισε στο ίδιο μοτίβο. Καλοστημένο, με ενδιαφέρουσες εικόνες και προτάσεις που απευθύνονται όμως σε (πολύ) λίγους. Το κέρδος ίσως είναι ότι αποτελεί εξαιρετική λύση στην κατηγορία των λεγομένων coffee table-books αφού στέκεται με αξιώσεις δίπλα στις σχετικές εκδόσεις που τοποθετούνται στα τραπέζια πολλών cafe, κομμωτηρίων κλπ οπότε το έργο του θα το έχει επιτελέσει αφού η αναγνωσιμότητα του (με ότι αυτό συνεπάγεται) θα πολλαπλασιάζεται.
* Η πιο ενδιαφέρουσα είδηση όμως αυτή την εβδομάδα ήταν η δημοσιοποίηση του πίνακα με τα κρατικά “δωράκια” προς τις εφημερίδες…. Μιλάμε για τον πίνακα με τις κρατικές διαφημιστικές καταχωρήσεις και δαπάνες (βεβαίως βεβαίως) στις εφημερίδες. Για μια ακόμη φορά εμφανίστηκε το γνωστό φαινόμενο όπου εφημερίδες που πουλάνε 2-3 χιλιάδες φύλλα να έχουν απορροφήσει κρατικές διαφημιστικές εισροές πολλαπλάσιες από ημερήσιες και κυριακάτικες εφημερίδες που πουλάνε εκατοντάδες χιλιάδες φύλλα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Χώρα και το Άρθρο (που τελευταία μάλιστα εκδίδει φύλλο χωρίς ύλη και μόνο με τα DVD) που εισπράτούν περισσότερα από τον Κόσμο του Επενδυτή, το Έθνος, την Καθημερινή και τον Ε.Τύπο και είναι μια ανάσα από Πρώτο Θέμα, Βήμα και Ελευθεροτυπία… Ανάλογα φαινόμενα παρατηρούνται συνεχώς τα τελευταία 10-15 χρόνια με την κρατική εξουσία να προσπαθεί να στηρίξει τα δικά της (εκδοτικά) παιδιά με διαφόρους τρόπους είτε απευθείας μέσω της κρατικής διαφήμισης είτε μέσω κάθε είδους και μορφή χορηγιών (κάποια ειδική έκδοση, ένα βιβλιαράκι, ένα φυλλάδιο ή οτιδήποτε άλλο με χορηγό το τάδε υπουργείο ή τον τάδε οργανισμό ή τράπεζα). Επειδή όμως τα διαφημστικά budget είναι συγκεκριμένα και δεν μπορούν να τεντωθούν τόσο ώστε να “καμουφλάρεται” κάπως η ποσόστοση εμφανίζεται κάθε φορά αυτή η εικόνα. Φυσικά αν ρωτήσεις τους εμπλεκόμενους εκδότες έχουν έτοιμη την καραμέλα η οποία μεταξύ μας μπορεί στην βάση της να μην είναι παράλογη. Για παράδειγμα, αν κάποιος ρωτήσει τον Γ.Τράγκα θα του απαντήσει ότι επί 20 χρόνια πάλευε μόνος με τα πράσινα θηρία και δεν είχε πάρει από το ΠΑΣΟΚ ούτε μια δραχμή. ΟΚ, να στηριχθεί και ο Γ.Τράγκας αλλά από την άλλη όχι να παίρνει σε ένα χρόνο όσα δεν πήρε σε 20…