Για ποιο λόγο πίνει μπύρες ο Μπάρακ Ομπάμα;
Κατά τη διάρκεια της τριήμερης προεκλογικής του επίσκεψης στην πολιτεία ‘Αϊοβα, ο Μπάρακ Ομπάμα αναφέρθηκε στην αιολική ενέργεια, στο πρόβλημα της ξηρασίας στην περιοχή και στην φορολογία της μεσαίας τάξης.
Αλλά αυτό που φάνηκε να τον ενθουσιάζει περισσότερο σαν θέμα ήταν η μπύρα. Κέρασε έναν γύρο μπύρες σε ένα τοπικό πανηγύρι. Περιέγραψε στους θαμώνες ενός καφενείου τον μικρό μηχανισμό ζυθοποιίας που έχει εγκαταστήσει (με δικά του έξοδα) στον Λευκό Οίκο, ενώ πρόσθεσε με λαχτάρα πόσο επιθυμεί να πιει μια μπύρα στο τέλος της ημέρας.
Το πλήθος γύρω του φάνηκε να ανταποκρίνεται, ζητωκραυγάζοντας “four more beers” ή τέσσερις ακόμα μπύρες, λογοπαίγνιο στη φράση “four more years” (τέσσερα ακόμα χρόνια) που αναφέρεται στη δεύτερη προεδρική θητεία που διεκδικεί.
Ο Ομπάμα μάχεται με τον Ρεπουμπλικανό αντίπαλο του Μιτ Ρόμνεϊ για μια θέση στην καρδιά των αμερικανών ψηφοφόρων. Ο Ρόμνεϊ προσπαθεί να δείξει στον αμερικανικό λαό πως μοιράζεται μαζί τους τις αξίες της οικογένειας, της πίστης και της εργασίας. Αναφέρεται στο ότι παντρεύτηκε τον σχολικό του έρωτα, στάθηκε πλάϊ στη σύζυγο του όταν εκείνη διαγνώστηκε με σκλήρυνση κατά πλάκας και ανέθρεψε πέντε γιους του που του έχουν χαρίσει 18 εγγόνια συνολικά.
Ο Ομπάμα το πάει ένα βήμα παραπέρα, προσπαθώντας να ταυτιστεί με τον μέσο αμερικανό εργαζόμενο: αναφέρεται στη μητέρα του που τον μεγάλωσε μόνη της χωρίς την παρουσία του πατέρα του, στην ταπεινή καριέρα του πεθερού ως υπάλληλος της δημόσιας εταιρίας ύδρευσης του Σικάγο και στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε η οικογένεια του όταν ήταν μικρός.
Και πίνει μπύρες…
Υπάρχει καλός λόγος να υποθέσει κανείς πως ο Ομπάμα χρησιμοποιεί την μπύρα για να συνδεθεί με τους ψηφοφόρους. Έρευνες δείχνουν πως η μπύρα είναι πιο δημοφιλής με τους πολίτες των οποίων την ψήφο επιθυμούν και οι δυο υποψήφιοι να κερδίσουν διακαώς: τους ανεξάρτητους ψηφοφόρους της μεσαίας τάξης.
Σύμφωνα με την εταιρία ερευνών Scarborough, το 35% αυτών των ψηφοφόρων δηλώνει πως έχει πιει τουλάχιστον μια μπύρα τις τελευταίες τριάντα μέρες – ποσοστό μεγαλύτερο από τους Δημοκρατικούς (30%) και τους Ρεπουμπλικανούς (27%). Αυτό λοιπόν τον διαχωρίζει από τον Ρόμνεϊ, που δεν πίνει αλκοολούχα ποτά.
Αν εστιάσει κανείς στις μικρές ετικέτες, τις μικροζυθοποιϊες που είναι της μόδας στις ΗΠΑ, οι διαφορές αυξάνονται: 45% οι ανεξάρτητοι ψηφοφόροι, έναντι 25% και 23% αντίστοιχα στους εγγεγραμμένους Δημοκρατικούς και Ρεμπουμπλικανούς ψηφοφόρους.
Ο Ομπάμα συμπαθεί επίσης τις μικροζυθοποιϊες, τόσο που αγόρασε ένα προσωπικό κιτ για την παρασκευή μπύρας στο σπίτι, ή εν τοιαύτη περιπτώσει στον Λευκό Οίκο. Το προσωπικό της κουζίνας του προεδρικού μεγάρου παράγει σήμερα τρεις ποικιλίες: White House Honey Ale, White House Honey Blonde Ale και White House Honey Porter, όλα με βασικό συστατικό το μέλι που παράγεται στον κήπο του Λευκού Οίκου.
Όταν αναφέρθηκε στις μπύρες του Λευκού Οίκου μιλώντας σε καφενείο του Άϊοβα, ένας θαμώνας του ζήτησε ένα μπουκάλι. Ο πρόεδρος έστειλε ένα μέλος του επιτελείου του στο λεωφορείο της προεκλογικής εκστρατείας για να φέρει ένα. Φαίνεται πως τις παίρνει μαζί του, όπου και αν βρίσκεται.
Πηγή skai.gr/WashingtonPost.com