Νούμερο ένα στις προτιμήσεις η Δρούζα
Στο στίβο της απογευματινής τηλεοπτικής ζώνης νούμερο ένα στις προτιμήσεις έρχεται το «Μπορώ» της Άννας Δρούζα. Αν και το concept αυτών των εκπομπών συχνά είναι «βαρύ» ειδικά όταν καταπιάνεται με τραυματικές προσωπικές ιστορίες και περιπτώσεις ανθρώπων χτυπημένων από τη μοίρα, το στίγμα που αφήνει, ωστόσο, πίσω της η παρουσιάστρια μας εγγυάται τουλάχιστον πως αυτό που παρακολουθούμε είναι αληθινό. Ο τρόπος που προσεγγίζει τα θέματα είναι συνήθως ψύχραιμος και ουσιαστικός, τα σχόλια της εύστοχα, και δείχνει να διαθέτει την απαραίτητη διακριτικότητα που απαιτείται όταν τόσο προσωπικές ιστορίες γίνονται αντικείμενο τηλεοπτικής συζήτησης. Και είναι αλήθεια πως όσες φορές έχουμε τύχει να παρακολουθήσουμε εκπομπή της μας εντυπωσιάζει η ικανότητα της να κάνει ενδιαφέρον ένα θέμα που από μόνο του μπορεί και να μην είναι αλλά «κολλάς» με το focus που κάνει σε συγκεκριμένα σημεία του. Αντιλαμβάνεται τι είναι ενδιαφέρον για το τηλεθεατή, και αυτό είναι και η επιτυχία της. Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα, η θεματική ενότητα με τη μαγειρική και τον αντίστοιχο διαγωνισμό κάθε Πέμπτη. Από τις ωραιότερες τηλεοπτικές στήλες για συνταγές, παρουσιασμένες με εξαιρετικό τρόπο που σε κάνει να θες να αυτοσχεδιάσεις και εσύ στην κουζίνα σου κάτι που δεν καταφέρνουν άλλες εκπομπές και ας ασχολούνται αποκλειστικά με τη μαγειρική. Νοστιμότατη η συνταγή με το φιλέτο κοτόπουλου με πιπεριές, καλαμπόκι και κάσιους καθώς και το αρνάκι με κάστανα και μέλι.
Στην απέναντι όχθη τα πράγματα μας έχουν μπερδέψει λίγο. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, αναφερόμαστε στην Τατιάνα Στεφανίδου με το «Αξίζει Να Το Δεις» και στη Ράνια Θρασκιά με το «Κοιτάω Μπροστά». Και οι δύο εκπομπές συνθέτουν ένα σκηνικό λίγο προβληματικό, η κάθε μια για τους δικούς της λόγους. Η Τατιάνα μας κάνει λίγο παγωνιά, θερμοκρασίες παγερές. Με δυσκολία μπορεί να ταυτιστεί κανείς μαζί της μιας και η ματιά της ξεχειλίζει από ειρωνεία. Οι προσπάθειες που κάνει ενίοτε να χαμογελάσει κρίνονται φιλότιμες, ωστόσο, δεν μπορούν να ισοσταθμίσουν το αμείλικτο βλέμμα της και την ξύλινη παρουσία της στο στούντιο της εκπομπής. Κανείς βέβαια δεν μπορεί να αμφισβητήσει την τηλεοπτική της δύναμη και καριέρα, πολλοί είναι όμως αυτοί που την προτιμούν στο προηγούμενο πόστο της ως ιέρεια του κουτσομπολιού και βασίλισσα των μεσημεριανών.
Όσο για το «Κοιτάω Μπροστά» κατά τη γνώμη μας, δεν βλέπεται. Έχει κάτι το στημένο, κάτι το ψεύτικο και θυμίζει συνταγή από αντιγραφή. Δεν είναι τυχαίο που πολλές φορές έχουμε παρατηρήσει, καλεσμένοι «δευτεροκλασάτοι» που συμμετέχουν ως απλοί προσκεκλημένοι σε πάνελ της Δρούζα, να φιλοξενούνται τις επόμενες ημέρες ως βασικοί καλεσμένοι του «Κοιτάω Μπροστά»! Όπως πρόσφατα για παράδειγμα, όπου κύρια καλεσμένη ήταν το μοντέλο Ιωάννα υποστηρίζοντας πως θα έκανε σχέση με οποιονδήποτε την προωθούσε επαγγελματικά, πρόσωπο που είχαμε δει πριν δύο εβδομάδες σε εκπομπή της Δρούζα και είχε προκαλέσει τότε λέγοντας πως θέλει ο σύντροφος της να της καλύπτει τα βασικά της έξοδα. Και μέχρι εδώ εντάξει μικρό το κακό. Το θέμα όμως είναι πως όλη η παρουσίαση είναι θλιβερή και περισσότερο μοιάζει με ερμηνεία ενός ρόλου παρά κάτι το αυθεντικό. Τα τηλεφωνήματα, οι επιλογές στις γραμμές που βγαίνουν στον αέρα και οι ψυχολογικές προσεγγίσεις που ακολουθούν παραπέμπουν σε καταστροφή. Και όσο για την ίδια την Ράνια Θρασκιά δεν μας πείθει ιδιαίτερα μιας και εμφανώς αποφεύγει να αφήσει την προσωπική της σφραγίδα φοβούμενη ίσως να μην εκτεθεί και επιδίδεται συνεχώς σε τεχνικές αντιγραφής.
Γιώτα Δημητρακοπούλου