Φτάνει πια με τις προσφορές
Τον τελευταίο καιρό μας έχουν βομβαρδίσει με διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας και internet. Στην τηλεόραση , στους δρόμους σε γιγαντοαφίσες, στο μετρό, παντού. Μιλούν για ατελείωτες προσφορές, απίστευτα χαμηλές χρεώσεις, μηδενίζουν πάγια, υπόσχονται σχεδόν τα πάντα. Χρησιμοποιούν τις τελειότερες μεθόδους πειθούς παύλα πλύσης εγκεφάλου, στοχεύουν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή, εξιδανικεύουν και απλοποιούν. Και καταλήγουν να κουράζουν. Ειδικά στην τηλεόραση όπου η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς. Η μία διαφήμιση μετά την άλλη. Vodafone, Wind, Cosmote μονοπωλούν τον διαφημιστικό χρόνο της βραδινής ζώνης. Όλα κατανοητά, απλά και φθηνά. Έτσι τουλάχιστον μας λένε. Η πραγματικότητα όμως διαψεύδει όταν σου έρχονται οι πρώτοι λογαριασμοί και όλα αλλάζουν. Χρεώσεις, πάγια και συμβόλαια ακολουθούν πιστά τους αμείλικτους νόμους της αγοράς. Τα «ψιλά γράμματα» εμφανίζονται και η εικόνα πλέον δεν σου φαίνεται τόσο ρόδινη και ονειρεμένη. Ρώτα τον διπλανό σου και θα έχει σίγουρα να σου αφηγηθεί μια ιστορία ταλαιπωρίας που έχει βιώσει τον τελευταίο καιρό προσπαθώντας να βάλει internet στο σπίτι του. Απίστευτες ιστορίες με καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται και πολλές φορές φτάνουν και τις ακυρώσεις. Περιοχές στο κέντρο της Αθήνας που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Τραγελαφικό περιστατικό που άκουσα μόλις προχθές, σπίτι στο Μαρούσι και μάλιστα λίγα μέτρα από το μέγαρο του ΟΤΕ και δεν καλύπτεται για internet.
Η ασυνέπεια περισσεύει. Όταν υπογράφεις την αίτηση σου λένε θα έχεις internet μέσα σε είκοσι με εικοσιπέντε εργάσιμες ημέρες και μετά το πέρας του διαστήματος αυτού σε ενημερώνουν έτσι απλά πως θα χρειαστεί να περιμένεις άλλον ένα μήνα. Εξήγηση συγκεκριμένη δεν υπάρχει. Μόνο προσφορές. Προσφορές παντού. Για 500 λεπτά δωρεάν, για μείωση παγίων, για δωρεάν τους αρχικούς μήνες, για τα πάντα. Τα πάντα σου τάζουν μέχρι να υπογράψεις. Τις μεγαλύτερες ταχύτητες και τις χαμηλότερες χρεώσεις. Μέχρι που πληρώνεις τους πρώτους λογαριασμούς. Και τότε άνθρακας ο θησαυρός. Και αν προσπαθήσεις να απευθυνθείς στο κατάστημα σε παραπέμπουν στο τηλεφωνικό τους κέντρο και η ευθύνη για την παραπληροφόρηση γίνεται μπαλάκι. «Μα μου είπαν, οι τρεις πρώτοι μήνες θα είναι δωρεάν συγκεκριμένα ο υπάλληλος μου είπε θα έρθουν οι λογαριασμοί αλλά οι τρεις πρώτοι θα είναι μηδενικοί.» εξηγώ σε κατάστημα κινητής τηλεφωνίας. «Όχι, λάθος σας ενημέρωσαν η προσφορά ισχύει μόνο για ADSL και όχι για το σταθερό.»
Και το συμπέρασμα ολοφάνερο. Όλο το παιχνίδι βασίζεται στην απόκρυψη των μυστικών όρων, των «ψιλών γραμμάτων» από τη μεριά των υπαλλήλων και στην δική μας ευθύνη που ποτέ δεν διαβάζουμε την εξασέλιδη αίτηση που μας δίνουν και βιαστικά υπογράφουμε. Για αυτό λοιπόν, δεν θέλω να ακούω άλλο για προσφορές. Μπορώ να πληρώνω κανονικά;
Γιώτα Δημητρακοπούλου