Δένδιας: Η Τουρκία δαπανά για εξοπλιστικά 14 φορές παραπάνω από την Ελλάδα

 

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ανέφερε σήμερα, Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024, κατά την ομιλία του στη Βουλή επί του Σχεδίου Νόμου «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025»:

«Κυρίες, κύριοι συνάδελφοι, στην εισήγησή μου, ιδίως για τις δαπάνες που εμπεριέχει ο προϋπολογισμός για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, πρέπει κατ’ αρχάς να απαντήσω σε ένα βασικό ερώτημα το οποίο τέθηκε στην αίθουσα.

Είναι μεγάλες αυτές οι δαπάνες; Οι δαπάνες θα μπορούσαν να θεωρηθούν μεγάλες, μικρές επαρκείς, ανεπαρκείς, οτιδήποτε, αλλά όποιος τοποθετείται για αυτό, πρέπει να εξηγήσει επί τη βάσει ποιων κριτηρίων τις σταθμίζει.

Εγώ θα σας προτείνω το ένα και βασικό κριτήριο. Αφού κάνουμε μία κατ’ αρχήν, παραδοχή. Απειλείται η χώρα; Ναι ή όχι; Και από ποιον προέρχεται η βασική απειλή κατά της χώρας;

Μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι ότι η γειτονική μας χώρα έχει εκπεφρασμένο casus belli (αιτία πολέμου) εναντίον της πατρίδας μας, αν αυτή ασκήσει νόμιμα δικαιώματα; Ναι ή όχι;

Μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι επιχειρεί να επιβάλει το παράνομο και ανύπαρκτο τουρκολυβικό μνημόνιο και δια της βίας; Ναι ή όχι;

Εάν αυτό είναι αλήθεια, τότε σας καλώ σε μια απλή σύγκριση αριθμών. Ποιο είναι το ποσό που χαλάει η γειτονική μας χώρα για εξοπλιστικά το 2025;

Θα σας δώσω εγώ την απάντηση. 26,8 δισεκατομμύρια. 14 φορές ό,τι δαπανάει η Ελλάς! Ακούγονται πολύ υπερβολικές οι εξοπλιστικές δαπάνες της χώρας κυρίες και κύριοι; Ακούγονται εκτός μέτρου;

Έρχομαι τώρα στον τρόπο αξιοποίησης του υστερήματος του Έλληνα φορολογούμενου. Τις προσπάθειες δηλαδή να γεφυρωθεί το τεράστιο χάσμα του 1 προς 14 που έρχεται δίπλα σε ένα άλλο χάσμα του 1 προς 10 πληθυσμιακά.

Υπάρχει μια πλήρως διαφορετική αντίληψη την οποία περιέχει η «Ατζέντα 2030». Εάν δεν υπάρξει μια πλήρως διαφορετική αντίληψη το χάσμα αυτό δεν γεφυρώνεται.

Υπάρχουν και άλλες παράμετροι. Η νέα υποχρέωση των Ενόπλων Δυνάμεων, εξαιτίας των φαινομένων από την υπερθέρμανση του περιβάλλοντος, να συντρέχουν στις φυσικές καταστροφές, με τη δημιουργία της ειδικής Διεύθυνσης Φυσικών Καταστροφών (ΔΙΚΑΦΚΑ), αλλά δεν μπαίνω σε αυτά.

Μπαίνω στη βασική ανάγκη να παρέχουν ασφάλεια στην ελληνική κοινωνία. Απαιτείται μια εντελώς νέα προσέγγιση και αυτό κρύβεται πίσω από τα νούμερα αυτού του προϋπολογισμού.

Καταρχήν, στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την επιλογή των εξοπλιστικών, τη μορφή των νέων όπλων. Η κύρια κατεύθυνση είναι η χώρα να μπει στον αιώνα της καινοτομίας. Ήδη, η εθνική αντιπροσωπεία έχει ψηφίσει το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, αυτό το οποίο μαζί με την Διεύθυνση Καινοτομίας που έχει δημιουργηθεί το 2024 στις Ένοπλες Δυνάμεις ενώνει τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων με το ελληνικό περιβάλλον καινοτομίας και μοχλεύει ώστε οι δαπάνες αυτές να γίνουν και οικονομική ανάπτυξη. Να γίνουν και εξαγώγιμα προϊόντα.

Και το ΕΛΚΑΚ είναι κάτι το εξαιρετικά αισιόδοξο. Προχθές οργανώσαμε το πρώτο Συμπόσιο μαζί με τους Γάλλους συμμάχους και εταίρους μας. Το ΕΛΚΑΚ οργάνωσε έναν διαγωνισμό ενόψει αυτού του συμποσίου στο οποίο μετείχε το ελληνικό αμυντικό σύστημα καινοτομίας. Ποια ήταν η ερώτηση που τέθηκε από το ΕΛΚΑΚ για τις επιχειρησιακές μας ανάγκες;

Πώς μπορεί να κυβερνηθεί ή να αντιμετωπιστεί ή να αντιμετωπιστεί, κυβερνηθεί επιθετικά, αντιμετωπιστεί αμυντικά, μεγάλο σμήνος drones UAV. Φαντάζεστε τη λογική του ερωτήματος. Ξέρετε πόσες ελληνικές επιχειρήσεις έδωσαν απάντηση; 141. Και από αυτές 40 αξιολογήθηκαν ως εξαιρετικά σοβαρές.

Μπαίνουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε μια νέα εποχή στην οποία μπορούμε να παράγουμε και να παρέχουμε λύσεις στα αμυντικά μας προβλήματα. Πέραν της παλιάς λογικής «πάω και αγοράζω μόνο από το εξωτερικό».

Και το πιο περήφανο παράδειγμα μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα είναι ο «Κένταυρος». Το αντί-drone σύστημα το οποίο δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες πολέμου στον Κόλπο. Και πλέον θα αποτελέσει το βασικό αντί-drone όπλο των φρεγατών μας και των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Αλλά πέρα από την καινοτομία, χωρίς την οποία δεν υπάρχει λύση σήμερα, μην κοροϊδευόμαστε, προχωράμε σε μία αντίληψη νέων πλατφορμών πολλαπλών δυνατότητων, αλλά με ομογενοιοποίηση, ώστε να μην πετάμε χρήματα από το παράθυρο.

Σας είπα σε προηγούμενη τοποθέτησή μου για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, όπου τους πολλούς τύπους αεροσκαφών που έχουμε, οκτώ σήμερα, τους πηγαίνουμε σε μία αεροπορία τριών μόνο τύπων, 4,5ης και 5ης γενεάς.

Αλλά πάμε και σε μία άλλη πολύ πιο προχωρημένη αντίληψη. Δημιουργούμε θόλο αντιαεροπορικής και anti – drone προστασίας πάνω από την πατρίδα. Και ελευθερώνουμε την Πολεμική Αεροπορία μας από την υποχρέωση της αντιαεροπορικής άμυνας, ώστε να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ισχύος και όχι ως αμυντικό μόνο εργαλείο.

Και δημιουργούμε τείχος πυραυλικό στο Αιγαίο, για να μην είναι ανάγκη τα μεγάλα μας πλοία, οι μεγάλες μας πλατφόρμες, οι Belharra του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ να επιχειρούν στα στενά των νησιών του Αιγαίου. Να μην πάθουμε μόνοι μας αυτό που έκανε ο Θεμιστοκλής στους Πέρσες, όταν έβαλαν τα βαπόρια τους στη Σαλαμίνα. Και επίσης με αυτή την αντίληψη σώζουμε δισεκατομμύρια.

Προχωράμε σε μία πλήρη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Παρουσιάστηκε ήδη στην αρμόδια Επιτροπή, περνάει από το ΚΥΣΕΑ πριν από τα Χριστούγεννα. Την ακολουθεί, γιατί έτσι είναι ο νόμος, το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα της δεκαετίας. Πρώτη φορά θα κατατεθεί εξοπλιστικό δεκαετίας στη νεότερη ελληνική ιστορία.

Η νέα δομή επίσης έχει μία τελείως διαφορετική αντίληψη. Λιγότερες μονάδες. Μέσα από συγχωνεύσεις κλείνουμε 137 στρατόπεδα. Διαφορετική μορφή των μονάδων. Χρήση drone, χρήση anti-drone. Και επίσης δυνατότητες κυβερνοπολέμου, επιθετικές και αμυντικές, ό,τι η πατρίδα μας δεν είχε.

Και πέραν από όλα αυτά ασχολούμαστε με το ανθρώπινο δυναμικό, τον κύριο, πράγματι, πολλαπλασιαστή ισχύος. Έχουμε κάνει όσα θέλαμε; Και βέβαια όχι. Όμως, νομοθετήσαμε τις αποζημιώσεις για τα πληρώματα των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, νομοθετήσαμε το επίδομα ειδικών αποστολών, αυξήσαμε την αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης, αλλάξαμε την αποζημίωση για τους φοιτούντες τις στρατιωτικές σχολές.

Κάναμε ήδη και εκτελείται ένα οικιστικό πρόγραμμα 1.000 κατοικιών. Και εδώ έχω να σας πω ότι θα ανακοινωθεί μέσα στο χρόνο που έρχεται η συνέχιση του προγράμματος ων 1.000 κατοικιών μέχρι το 2030, όπου θα έχουμε φτάσει τις 4.000 κατοικίες με 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο μετά τα πρώτα 100. Όπου θεωρούμε ότι είναι η οροφή και θα έχουμε καλύψει όλες τις ανάγκες τις στεγαστικές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, Ή για να το πω απλά: Όποιον μεταθέτει κάπου η πατρίδα, είτε μόνο του είτε με την οικογένειά του, θα του δίνει – στο επαγγελματικό στέλεχος – και ένα κλειδί για ένα σπίτι, όπως γίνεται σε όλους τους προοδευμένους στρατούς σε αυτόν τον πλανήτη.

Και βεβαίως, δημιουργούμε το καλύτερο πλαίσιο προστασίας για την οικογένεια των στελεχών μας που υπήρξε ποτέ. Θα έρθει το Σχέδιο Νόμου, έχει κατατεθεί στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης πολύ πριν γίνουν γνωστά αυτά τα προβλήματα των τελευταίων ημερών με τα στρατιωτικά νοσοκομεία. Πρόκειται για μια διαφορετική και νέα αντιμετώπιση των στρατιωτικών νοσοκομείων, γιατί ήταν προφανή τα προβλήματα. Απλώς τώρα βγήκαν στην επιφάνεια. Αυτά τα προβλήματα τα χειρίστηκαν σωρεία Κυβερνήσεων και πέρσι ο Μητσοτάκης παρενέβη και σας ξαναλέω, πριν εμφανιστούν στον δημόσιο διάλογο.

Και επίσης δίνουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουμε και προκλήσεις πέραν των συνόρων μας. Έγινε αναφορά στην Επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ. Είμαστε υπερήφανοι για την Επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ.

Έχει ελληνικό όνομα γιατί εμείς ήμασταν η χώρα η οποία είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο να δημιουργηθεί. Και τι κάνει η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ; Λειτουργεί ως φρουρός της οδού επικοινωνίας με τα λιμάνια μας, με τον Πειραιά, με τη Θεσσαλονίκη. Μας είναι αδιάφορη η Διώρυγα του Σουέζ εμάς, για να καταλάβω; Δεν αφορά τα ελληνικά συμφέροντα;

Η παρουσία μας στο Κόσσοβο, στην KFOR, μας είναι αδιάφορη; Η παρουσία στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, στα Δυτικά Βαλκάνια, μας είναι αδιάφορη; Δεν υπηρετεί τα συμφέροντα του Ελληνισμού;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχουμε πάει σε μία τελείως διαφορετική αντιμετώπιση. Τα θέματα της Εθνικής Άμυνας δεν είναι θέματα που αφορούν μία Κυβέρνηση, έναν Πρωθυπουργό, έναν Υπουργό, μία Κοινοβουλευτική Ομάδα.

Είναι πολύ ευρύτερα αυτό. Ουδεμία άρνηση υπάρχει πλήρους λογοδοσίας ή πλήρους εξήγησης των επιλογών που γίνονται και ουδείς γνωρίζει μόνος την απόλυτη αλήθεια.

Όμως, θα πρέπει να είναι σαφές σε όλους μας και με δεδομένο ότι ουδενός αμφισβητείται η πατριωτική αντίληψη ότι η χώρα αντιμετωπίζει υπαρκτή και ζώσα απειλή.

Και είπα και εχθές στο συνέδριο του «Βήματος», εδώ δίπλα, στην πλατεία Συντάγματος, ότι είναι καλό να θυμηθούμε αυτό που εγώ διδάχτηκα στο Κλασικό Γυμνάσιο: Τον διάλογο των Μηλίων με τους Αθηναίους στο 5ο βιβλίο του Θουκυδίδη. Όπου στην αρχή τίθεται σαφώς το ότι το δίκαιο λαμβάνεται υπ’ όψιν πότε; Όταν υπάρχει ίση δύναμη για την επιβολή του και πως όταν αυτό δεν υπάρχει, όταν δεν υπάρχει ισχύς, τότε οι μεν ισχυροί κάνουν όσα τους επιτρέπει η ισχύς τους, οι δε αδύναμοι παραχωρούν όσα τους επιβάλει η αδυναμία τους.

Στο αρχαίο κείμενο η φράση είναι «δυνατά οι προύχοντες πράσσουσι και οι ασθενείς ξυγχωρούσιν». Δεν επιθυμώ η πατρίδα μου να «ξυγχωρεί», κυρίες και κύριοι.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Απαντώντας επίσης σε ερωτήσεις των Κοινοβουλευτικών Εκπροσώπων των Κομμάτων, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε:

«Σας ευχαριστώ κύριέ Πρόεδρε. Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος. Ευχαριστώ και τους συναδέλφους για τις ερωτήσεις τους και τις διευκρινίσεις που ζητήθηκαν.

Θα προσπαθήσω να τις απαντήσω, διευκρινίζοντας όμως κατ’ αρχήν, ότι η παρούσα μου ιδιότητα είναι του Υπουργού Αμύνης, όχι του Υπουργού Εξωτερικών. Κατά συνέπεια, θα απαντήσω ότι αφορά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όχι ό,τι αφορά το Υπουργείο Εξωτερικών. Ως προς τα ζητήματα που παρατηρήθηκαν για τη μείωση των στελεχών, κύριε συνάδελφε – δεν αναφέρομαι σε κόμματα γιατί θεωρώ ότι είναι εθνικό το θέμα άρα θα προτιμήσω να το θεωρήσω ως ερωτήσεις συναδέλφων – έχετε δίκιο ότι είναι μικρότεροι οι αριθμοί και εάν κανείς παρατηρήσει την εξέλιξη την πληθυσμιακή της χώρας, η χώρα αντιμετωπίζει απειλή.

Εάν συνεχίσουμε έτσι, μέσα στον 21ο αιώνα θα είμαστε μία χώρα 7 εκατομμυρίων, κατά πλειοψηφία γερόντων. Και αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιδόματα. Ο χρόνος τον οποίο έχουμε μπροστά μας, αν δείτε την καμπύλη εξέλιξης του πληθυσμού, είναι απολύτως πιεστικός. Το δημογραφικό για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι η πρώτη απειλή για την ασφάλεια της χώρας.

Μπορούμε να κουβεντιάσουμε πάρα πολύ σε αυτό. Κάνουμε διάφορες σκέψεις για το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον. Όπως ξέρετε θα ξεκινήσουμε την εθελοντική στράτευση γυναικών για να μπορέσουμε να έχουμε κάποια στοιχεία αντιμετώπισης, όμως το πληθυσμιακό, το ξαναλέω στην Εθνική Αντιπροσωπεία, είναι υπ’ αριθμόν ένα απειλή για τη χώρα. Με αυτό τον ρυθμό γεννήσεων, πολύ κάτω από το 2,1% που είναι η διατήρησή μας σε ίσο επίπεδο, η χώρα απειλείται.

Ως προς το στεγαστικό: Εξήγησα ότι η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι μέχρι το 2030 κάθε στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων όταν μετατίθεται, να έχει ένα σπίτι εκεί που πηγαίνει και υπάρχει ήδη η χρηματοδότηση στο νομοθέτημα που θα έρθει για την ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Ελπίζω να έρθει μέσα στο τρίμηνο του πρώτου χρόνου.

Θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο στις 23 του μηνός. Υπάρχουν και οι αριθμοί που εξηγούν αυτήν την απάντηση. Θα επεκταθούμε τότε.

Όσον αφορά την ερώτηση που αφορά τον αντιπυραυλικό θόλο. Είναι, θα μου επιτρέψετε κύριε Καζαμία, λάθος η περιγραφή του θόλου ως αντιπυραυλικού και πιθανόν υπάρχει σύγχυση δύο διαφορετικών πραγμάτων που είπα.

Υπάρχει ο ένας θόλος, ο οποίος είναι και αντιπυραυλικός και anti-drone και αντιλαμβάνεται κανείς ότι η πραγματικότητα για την Ελλάδα – δεν μπορώ βεβαίως να επεκταθώ σε επίπεδο δημόσιας τοποθέτησης για αυτό – δεν είναι ίδια με του Ισραήλ. Το Ισραήλ αντιμετωπίζει κίνδυνο από ρουκέτες και πυραυλικές επιθέσεις.

Για εμάς το ζήτημα είναι πολύ περισσότερο ζήτημα drones. Άρα, το πού κατευθύνουμε τον σχεδιασμό είναι κάτι το τελείως διαφορετικό.

Και επίσης δεν πρέπει και αυτό να συγχέεται με το πυραυλικό τείχος το οποίο είναι εναντίον πλοίων. Είναι τρία πράγματα. Τα δύο είναι ενιαία, ένας ενιαίος θόλος που απευθύνεται στον αέρα και ένα άλλο τείχος, και όχι θόλος, που απευθύνεται στη θάλασσα.

Και βεβαίως δεν υπάρχει ένας προνομιακός συνομιλητής της χώρας. Βεβαίως δεν υπάρχει. Η διαδικασία αυτή θα είναι διαδικασία ανταγωνιστικών προσφορών. Αλίμονο, δεν μπορείς να πας να πάρεις μόνο από έναν, καταρχήν δεν το επιτρέπει το κοινοτικό δίκαιο. Και βεβαίως για όλα αυτά τα θέματα θα ενημερωθεί η αρμόδια Επιτροπή, Εξοπλιστικών, της οποίας ο κύρος Δαβάκης έχει την προεδρία, όταν γίνει η συζήτηση για τα εξοπλιστικά, που θα γίνει αμέσως μετά. Τελείωσε η συζήτηση για τη Δομή Δυνάμεων, θα περάσει στο ΚΥΣΕΑ η Δομή Δυνάμεων τις αμέσως προσεχείς ημέρες και μετά θα παρουσιαστεί στη Βουλή ο 10ετής σχεδιασμός εξοπλιστικών για πρώτη φορά.

Γιατί άκουσα τα περί «αδιαφάνειας» κλπ. Για πρώτη φορά στη νέα ελληνική ιστορία θα παρουσιαστεί 10ετής σχεδιασμός εξοπλιστικών. Και μάλιστα στην πραγματικότητα 20ετής, 10 συν 10, δηλαδή τι γίνεται μετά από αυτό. Και εντός δημοσιονομικού πλαισίου, μετά από διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για να μην τεθεί σε οποιαδήποτε αμφισβήτηση η δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας.

Γιατί βεβαίως, αν τεθούμε σε επιτήρηση, άντε μετά να εξηγήσουμε ότι έχουμε δίκιο. Εδώ ανοίγω παρένθεση, η ευρωπαϊκή προσέγγιση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σχιζοφρενική. Από τη μια πλευρά μας καλεί να δημιουργήσουμε αυτόνομο βραχίονα άμυνας και από την άλλη μας θέτει ένα στενότατο δημοσιονομικό «κολάρο» και μας θέτει σε επιτήρηση αν το υπερβούμε, χωρίς να αξιολογήσει πριν αν ήταν απαραίτητη η υπέρβαση.

Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα από πλευρά της Ευρώπης, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.

Όσον αφορά δε, αν με ρωτούσατε αν θα μετέχει το Ισραήλ στον ανταγωνιστικό διάλογο, εταιρίες του Ισραήλ θα μετέχουν, ναι. Διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και εμείς δεν έχουμε επιβάλει κυρώσεις στο Ισραήλ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει κυρώσεις στο Ισραήλ, σε ισραηλινές εταιρίες, η Ελλάδα δεν πρόκειται δεν πάρει προσφορές από ισραηλινές εταιρίες.

Όσον αφορά την Τουρκία, πρώτη φορά, οφείλω να πω, άκουσα κυρία συνάδελφε ότι η Τουρκία υπο – εξοπλίζεται. Με εκπλήξατε. Μακάρι, τι να σας πω, μακάρι. Ότι η Τουρκία έχει πολύ περιορισμένες δαπάνες στο ακαθάριστο εθνικό προϊόν της για την άμυνα; Μην με διακόπτετε αν έχετε την καλοσύνη. Εγώ σας άκουσα. Στοιχειώδης ευγένεια την οποία είναι βέβαιο ότι έχετε, επιβάλλει να με ακούσετε απλώς και να μην με διακόπτετε. Δεν σας διέκοψα ποτέ.

Είναι δικαίωμά σας να θεωρείτε ότι η Τουρκία υπο – εξοπλίζεται. Αλλά λυπάμαι, αυτό αντίκειται όχι μόνο στους αριθμούς, αλλά και στην κοινή αντίληψη.

Ξαναλέω: Δεν θα υπάρξει ευτυχέστερη στιγμή στη ζωή όλων ημών, γιατί ουδενός αμφισβητώ τον πατριωτισμό, όταν θα καταλήξουμε όλοι εδώ ότι η Τουρκία υπο – εξοπλίζεται, ότι έχει μια διαφορετική προσέγγιση και ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος εμείς να πηγαίνουμε σε εξοπλισμούς. Μακάρι.

Αλλά για την ώρα οι αριθμοί είναι αυτοί που σας έδωσα. Και θέλετε να σας δώσω και ένα χειρότερο αριθμό; Γιατί σας έδωσα μόνο τον «στενό» αριθμό των εξοπλιστικών τους. Οι συνολικές τους δαπάνες είναι 47 δισ. ευρώ για την εθνική τους ασφάλεια, γιατί εκεί περιλαμβάνονται και ημι-στρατιωτικές μονάδες έντονου στρατιωτικού ρόλου, όπως η Στρατοχωροφυλακή.

Αρκεί να διαβάσετε κάθε μέρα, να πάρετε φωτογραφίες από μία τουρκική εφημερίδα στην πρώτη σελίδα και θα δείτε πάντα τον Πρόεδρο Ερντογάν να εγκαινιάζει μία καινούρια πλατφόρμα, είτε είναι πλοίο, είτε είναι αεροπλάνο, το ΚAΑΝ, είτε είναι drone. Όχι να λέμε τώρα και ότι η Τουρκία υπο – εξοπλίζεται!

Ως προς το F35: Και πάλι εγώ δεν ήμουν στην Εθνική Αντιπροσωπεία που εξήγησα στο ναύαρχο Αποστολάκη, δεν είναι εδώ τώρα ο ναύαρχος, θα μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω το όνομά του, γιατί προχωράμε στο F35;

Σας παρακαλώ, θυμηθείτε το τι είπα, είπα ότι προχωράμε τώρα γιατί δεν ξέρουμε τι θα συμβεί στις εκλογές στις ΗΠΑ. Και δεν ξέρουμε αν μία διαφορετική Κυβέρνηση στις ΗΠΑ θα διατηρήσει την απόφαση αποκλεισμού της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F35. Και δεν μπορεί η Ελλάδα να αναλάβει το ρίσκο η Τουρκία να έχει F – 35 και η Ελλάδα να μην έχει F- 35.

Και μάλιστα στην Επιτροπή στη Βουλή, επειδή ήταν κεκλεισμένων των θυρών, σας έκανα και αξιολόγηση των δύο τύπων αεροσκαφών, του F – 35 και του F- 16 σε επίπεδο 70 Viper για να εξηγήσω την ανάγκη να συμβεί αυτό. Δεν τα θυμάστε αυτά;

Και όσον αφορά ότι δεν δίνουμε εξηγήσεις, με συγχωρείτε, η Δομή Δυνάμεων δεν πέρασε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής Εξωτερικών και Άμυνας; Δεν ήταν εκεί οι αρχηγοί των επιτελείων εκτός από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό και το Γενικό Γραμματέα; Δεν ήταν ανοιχτή σε οποιαδήποτε ερώτηση θέλατε να υποβάλετε; Απαγόρευσε κανείς; Υπήρξε ερώτηση που υπεβλήθη και δεν απαντήθηκε; Πώς εμφανίζονται τα καινοφανή ότι εν κρυπτώ και παραβύστω αποφασίζουμε;

Ποια είναι η σειρά, δε, που αναφέρετε; Πρώτα εγκρίνεται η Δομή Δυνάμεων και μετά εγκρίνονται τα όπλα για τη δομή δυνάμεων, το εξοπλιστικό. Αυτό ακολουθούμε. Πώς θα πηγαίναμε; Ανάποδα; Πρώτα τα όπλα και μετά τους ανθρώπους;

Θα έρθει, δε, το ξαναλέω, δεν υπάρχουν σε αυτά στεγανά. Το μόνο στεγανό είναι η εθνική ασφάλεια. Θα έρθουν τα εξοπλιστικά. Θα συζητήσουμε το κάθε πράγμα ξεχωριστά και πού πάμε. Όμως, πρέπει όλοι να έχουμε μια κατανόηση, ότι είναι τέτοια η διαφορά των δαπανούμενων χρήματων, που αν δεν πάμε σε έξυπνες και διαφορετικές λύσεις, δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.

Και αυτό υπηρετούν και το τείχος και οι θόλοι και το ΕΛΚΑΚ. Όσον αφορά το ζήτημα των αντισταθμιστικών που τέθηκε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να είμαστε εδώ ειλικρινείς. Τα αντισταθμιστικά ως τέτοια, ήταν η μία από τις πηγές διαφθοράς στο ελληνικό πολιτικό σύστημα. Ναι; Τι ήταν τα αντισταθμιστικά; Στη βασική τιμή του όπλου, προστίθετο ένα ποσό το οποίο διαχειριζόταν η εταιρεία που πουλούσε το όπλο, επιστρέφοντας το για υποδομές ή άλλα, σε υπεργολάβους τους οποίους αυτή επέλεγε εντός της ελληνικής αγοράς.

Είναι αυτό ή δεν είναι αυτό; Εμείς δεν κάνουμε κάτι τέτοιο. Εμείς αυτό που ζητάμε είναι ποσοστό της τιμής της πλατφόρμας που αγοράζεται να επενδύεται στην Ελλάδα, δηλαδή να υπάρχει Έλληνας υποκατασκευαστής.

Πηγαίνοντας στους Γάλλους για να συζητήσουμε την πιθανότητα της 4ης Belharra, είπαμε ότι πρέπει αυτό για τις φρεγάτες να ανέβει στο 15% και υπάρχει έγγραφο με την υπογραφή μου στην Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών που λέει ότι ξένος προμηθευτής θα ζητείται να μπει στη λογική του 15%, ως στοιχείο της διαπραγμάτευσης και της ανάθεσης.

Αλλά η μεγάλη μας ελπίδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι εκεί. Η μεγάλη μας ελπίδα είναι το ΕΛΚΑΚ. Το ΕΛΚΑΚ είναι η μόχλευση χρημάτων για να υπάρξει ελληνική παραγωγή και η ελληνική παραγωγή δεν θα είναι οι μεγάλες πλατφόρμες, δεν θα φτιάξουμε αεροπλάνο εμείς Stealth αύριο το πρωί.

Και στο ΕΛΚΑΚ, κοιτάξτε αν θέλετε τους αριθμούς. Ήδη ένα βρέφος μηνών, αυτό είναι το ΕΛΚΑΚ – ακόμα καλά – καλά ο κύριος Πετραλιάς δεν έχει εγκρίνει τους κανονισμούς αμοιβής του Διοικητικού του Συμβουλίου, το ενέκρινε χθες, διαχειρίζεται 81 προγράμματα 166 εκατομμυρίων ευρώ από τα οποία αρκετά είναι από το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι ελληνικά λεφτά.

Και προσβλέπει σε διακρατικά προγράμματα 2,8 δισεκατομμυρίων για να πάμε σε προϊόντα νέας τεχνολογίας, καινοτομίας.

Και το 166 δεν είναι προϊόν της ευφυίας Υπουργού, Υφυπουργού, Κυβέρνησης. Είναι το “blue print” που ακολουθούν όλες οι προηγμένες χώρες στον κόσμο. Απλώς εμείς δεν είχαμε.

Χθες ήρθε στην Ελλάδα ο ανάλογος Γαλλικός φορέας, στην Αμερική λέγεται DARPA. Και αν σας έλεγα τώρα In-Q-Tel, μετά από δυο εβδομάδες θα έρθει κάποιο κόμμα της Αριστεράς και θα πει ότι «χρηματοδοτείται από τη CIA, αίσχος!». Ναι, χρηματοδοτείται από τη CIA, αλήθεια είναι αυτό, σας το λέω εγώ, αλλά αυτό είναι το διεθνές πρότυπο παραγωγής καινοτομίας.

Και η DARPA από το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών. Και οι Άγγλοι έχουν κάτι ανάλογο και οι Εμιρατινοί έχουν κάτι ανάλογο. Έτσι θα πάμε μπροστά, όχι απλώς αγοράζοντας όπως μέχρι τώρα.

Όσον αφορά τη Συμφωνία με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Εγώ είμαι περήφανος για τις δυο στρατιωτικές συμφωνίες με τις Ηνωμένες Πολιτείες που φέρνουν την υπογραφή μου. Όπως και για τη συμφωνία με τη Γαλλία, όπως και για τη συμφωνία με τα Εμιράτα.

Οι συμφωνίες με τις Ηνωμένες Πολιτείες, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έβαλαν την Αλεξανδρούπολη στο χάρτη. Και αυτό είναι απολύτως απαραίτητο για εθνικούς λόγους και το ξέρετε και δεν υπάρχει αμφισβήτηση για αυτό.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αυτά που προέβλεπαν αυτές οι συμφωνίες, κύριοι συνάδελφοι, τα τήρησαν. Ξέρετε τι δεν τήρησαν; Αυτά που προβλέπει η επιστολή Μπλίνκεν. Αυτά που έγραψε ο Υπουργός Εξωτερικών Μπλίνκεν στον Πρωθυπουργό δεν τηρήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το είπα ευθέως. Και για αυτό δεν έχει ευθύνη ούτε η ελληνική Κυβέρνηση, ούτε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, ούτε η χώρα μας.

Έγραφαν LCS και μας πρότειναν LCS χωρίς διορθωμένο το σύστημα πρόωσης. Αυτό έλειπε και να τις πάρουμε! Και με ανάγκη να πληρώσουμε 50 εκατομμύρια για την καθεμία, όχι. χίλιες φορές όχι. Και εσείς την ίδια απόφαση θα παίρνατε με αυτήν που πήρα εγώ.

Αποστρατικοποίηση των νησιών, πολύ ευαίσθητο θέμα αλλά επιτρέψτε μου να σας πω, με όλο τον σεβασμό, πως ό,τι λέτε είναι ανακριβές. Και οποτεδήποτε θέλετε είμαι απολύτως στη διάθεσή σας να σας πω τι είναι ακριβές. Σας διαβεβαιώ όμως ότι έχουμε απόλυτη συνείδηση ότι απέναντι στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου βρίσκεται ο μεγαλύτερος αποβατικός στόλος της Μεσογείου. Όπως δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό οιουδήποτε, παρακαλώ μην αμφισβητήσετε και το δικό μου. Ξέρουμε τι μας γίνεται. Στη διάθεσή σας να εξηγήσω κατ΄ ιδίαν βεβαίως ή εν πάση περιπτώσει με συνθήκες εθνικού απορρήτου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καταλήγω λέγοντας το εξής. Ουδενός αμφισβητούμε, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εννοώ, τον πατριωτισμό. Όμως είμαστε σε μια ευαίσθητη καμπή. Την διευρυνόμενη γκάμα διεκδικήσεων εναντίον της πατρίδας μας τη βλέπετε. Τη βλέπετε, τη ζείτε καθημερινά.

Χρειαζόμαστε εθνική συναίνεση. Το δίλημμα «βούτυρο ή όπλα» είναι ψευδεπίγραφο. Εάν δεν έχεις όπλα το βούτυρο θα το φάει άλλος, δεν θα το φας εσύ. Και δεν έχετε το μονοπώλιο της καρδιάς. Και εμείς θέλουμε σχολεία και εμείς θέλουμε νοσοκομεία. Τα προτιμάμε από τα F-35. Τα προτιμάμε από τα Rafale, Αλλά για να τα έχουμε αυτά πρέπει να έχουμε τα F-35 και να έχουμε τα Rafale.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Comments are closed.