Η πολυτάραχη ζωή της φωτογράφου Lee Miller γίνεται ταινία

Από τη Vogue στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο

Mια ζωή σαν μυθιστόρημα. Από το glamour του μοντέλου στη βιομηχανία της μόδας στα πολεμικά μέτωπα του B Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτή ήταν η Lee Miller που η πολυτάραχη ζωή της γυρίζεται αυτή τη στιγμή ταινία του Χόλιγουντ με τίτλο “Lee”, πρωταγωνίστρια την Kate Winslet και σκηνοθέτιδα την Helen Kuras γνωστή από τις ταινίες “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” και “Blow”. To έργο βασίζεται στη βιογραφία “Τhe lives of Lee Miller” του Antony Penrose γιού της Μiller από το δεύτερο γάμο της ενώ σεναριογράφοι είναι οι Liz Hannah, Lem Dobbs, John Collee και Marion Hume.

Η Lee Miller έζησε μια ταραχώδη και πολυκύμαντη ζωή. Σε ηλικία μόλις 18 ετών μετακόμισε στο Παρίσι και σπούδασε σχέδιο και μόδα. Την επόμενη χρονιά συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη και άρχισε να εργάζεται σαν μοντέλο στη Vogue. Πόζαρε για μόλις δύο χρόνια και μετά απασχολήθηκε ως σχεδιάστρια μόδας. Ιστορικά τεκμηριωμένη είναι η σχέση της με τον Μan Ray με τον οποίο είχε ένα σύντομο έρωτα αλλά και με τον Πάμπλο Πικάσσο για τον οποίο πόζαρε σε αρκετούς πίνακες και η επικοινωνία τους συνεχίστηκε για πολλά χρόνια όπου αντιστράφηκαν οι ρόλοι και ο διάσημος ζωγράφος είχε γίνει το μοντέλο της φωτογράφου ποζάροντας για πορτραίτα. Από αυτό τον κύκλο εκπορεύεται και η σύνδεση της Miller με τους σουρεαλιστές όπως τους Jean Cocteau, Paul Eluard λκπ. ενώ και ο δεύτερος σύζυγός της, Roland Penrose, ήταν σουρεαλιστής ζωγράφος.

Το 1932 άνοιξε φωτογραφικό στούντιο στη Νέα Υόρκη δουλεύοντας στη διαφήμιση και τη μόδα. Λίγο πριν τον πόλεμο ζούσε στην Βρετανία αλλά η ανήσυχη φύση της δεν την άφηνε αδιάφορη μπροστά στην εκρηκτική πραγματικότητα του καιρού της. Έτσι έγινε πολεμική ανταποκρίτρια σε μια εποχή που οι γυναίκες στο μέτωπο ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Πήρε διαπίστευση από τον μεγάλο εκδοτικό οίκο Conde Nast και συνεργάστηκε με το διάσημο φωτορεπόρτερ της εποχής David Scherman, ακολουθώντας τον στην πρώτη γραμμή στα ευρωπαϊκά μέτωπα. ¨Ηταν παρούσα και φωτογράφιζε στις μάχες του St.Malo, της Αλσατίας, την απελευθέρωση του Παρισιού και τη τραγωδία των στρατοπέδων συγκέντρωσης στο Dachau και Buchenwald. Oι εικόνες της από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ήταν οι πρώτες που απεκάλυψαν την ανείπωτες φρικαλεότητες των Ναζί και ευαισθητοποίησαν την κοινή γνώμη των Ηνωμένων Πολιτειών και όλου του ελεύθερου κόσμου.
Μετά τον πόλεμο η Μiller συνέχισε να δουλεύει για τη βρετανική Vogue αλλά οι εικόνες του πολέμου την στοίχειωσαν για πάντα. Υπέφερε από μετατραυματική διαταραρχή και κατάθλιψη και έγινε αλκοολική. Μετά το θάνατό της αποκαλύφθηκε ότι λόγω των αριστερών πολιτικών της πεποιθήσεων την παρακολουθούσαν οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες υποψιαζόμενες ότι ήταν σοβιετική κατάσκοπος. Πέθανε από καρκίνο το 1977 σε ηλικία εβδομήντα ετών. Το αρχείο της από 60.000 αρνητικά αποκαλύφθηκε μόλις το 2013 και άρχισε να αποκρυσταλλώνεται στους ειδικούς η πραγματική της αξία ως φωτορεπόρτερ αλλά και φωτογράφου γενικότερα. Σήμερα έχει συσταθεί ίδρυμα στο όνομά της με σκοπό τη μελέτη του έργου της και αποκατάσταση της ιστορικής της κληρονομιάς.

Η ιστορική φωτογραφία της Lee Miller στην μπανιέρα του Χίτλερ και μία από τις αρχετυπικές εικόνες του 20ου αιώνα! Ήταν ο προσωπικός της τρόπος να γιορτάσει τη λήξη του ΒΠΠ την ημέρα της αυτοκτονίας του Χίτλερ στο μπούνκερ του Βερολίνου, υπαινισσόμενη την κάθαρση, τελικό στάδιο κάθε τραγωδίας με την αρχαιοελληνική έννοια. Εδώ η φωτογράφος έστησε την λήψη (αυτοπορτραίτο) στην κατοικία του γερμανού αρχιναζιστή στο Μόναχο.
Πηγή photo.gr

Comments are closed.