Το 2022 μας συστήνει το Black Saturday
Η Cardlink παρουσιάζει πώς κινήθηκε η αγοραστική κίνηση και ποιοι ήταν οι top κλάδοι σε πωλήσεις για τη Black Friday 2022
Η Black Friday τα τελευταία χρόνια έχει εδραιωθεί και στη χώρα μας. Τόσο οι επιχειρήσεις όσο και και οι καταναλωτές, έχουν προσθέσει την τελευταία εβδομάδα (ή εβδομάδες) του Νοεμβρίου στα ημερολόγια τους και κάθε χρόνο έχουν πολλές προσδοκίες. Η Cardlink, μέλος της Worldline, του ηγέτη στην ευρωπαϊκή αγορά πληρωμών και υπηρεσιών διαχείρισης συναλλαγών, όπως κάθε χρόνο, συγκεντρώνει και επεξεργάζεται τα δεδομένα* από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και παρουσιάζει απολογιστικά τα αποτελέσματα της Black Friday 2022.
Μια λεπτομερής ανάλυση της αγοραστικής κίνησης και της δυναμικής του κάθε κλάδου αποτελεί ενδεικτικό στοιχείο για το σύνολο της αγοράς. Σε μια χρονιά που η ενεργειακή κρίση και η αύξηση του πληθωρισμού έχουν επηρεάσει την αγοραστική κίνηση, τα στοιχεία για τη Black Friday 2022 δείχνουν μια συνολική αύξηση των συναλλαγών της τάξης του 9% σε σχέση με το 2021. Αν και σε επίπεδο συνολικού τζίρου και συναλλαγών, η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, πήρε την πρωτιά, ο μέγιστος αριθμός συναλλαγών με κάρτα ανά λεπτό διενεργήθηκε το Σάββατο 26 Νοεμβρίου, με 4.392 συναλλαγές.
Οι κλάδοι που αναδείχθηκαν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές, σε αριθμό συναλλαγών τόσο σε διαδικτυακές αγορές όσο και σε αγορές μέσω POS την Black Friday είναι οι εξής: οικιακές συσκευές (+140%), γυναικεία αξεσουάρ (+108%), ανδρική/γυναικεία ένδυση (+105%), παπούτσια (+94%) και ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+88%).
Αντίστοιχα, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αξία της μέσης συναλλαγής σε κάθε κλάδο, καθώς φαίνεται ότι εκτός από περισσότερες αγορές, οι καταναλωτές ήταν φέτος έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα. Το μέσο ποσό αγοράς ήταν: €53 στην ανδρική και γυναικεία ένδυση, €167 στις οικιακές συσκευές, €45 στα καλλυντικά, €89 στα ηλεκτρονικά είδη/είδη επικοινωνίας και €42 στα παιχνίδια.
Επίσης, το e-commerce παρέμεινε και φέτος σε υψηλά επίπεδα με τους καταναλωτές να είναι εξοικειωμένοι με τις online αγορές, επιλέγοντας, ειδικά σε περιστάσεις όπως το Black Friday, να αποφύγουν ουρές και συνωστισμό. Οι κορυφαίοι κλάδοι σε αριθμό online συναλλαγών την εβδομάδα του Black Friday συγκριτικά με τις προηγούμενες 3 εβδομάδες του Νοεμβρίου ήταν: οι οικιακές συσκευές (+131%), τα ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+100%), η ανδρική/γυναικεία ένδυση (+98%) και τα καλλυντικά (+66%).
Οι συναλλαγές με δόσεις αυξήθηκαν κατά 202% σε σχέση με τον μέσο όρο των τριών προηγούμενων Παρασκευών του Νοεμβρίου, επιβεβαιώνοντας ότι οι άτοκες δόσεις ήταν και παραμένουν η νο1 επιλογή των καταναλωτών για αποπληρωμή μετά την αγορά.
H Cardlink έχει επενδύσει σημαντικά σε υποδομές τα τελευταία χρόνια ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις συναλλαγών. Μέσω μια δυναμικής διαδικασίας παρακολουθούνται στενά οι ανάγκες των υποδομών και υπάρχει άμεση επέμβαση για επίλυση των προβλημάτων. Η εξειδικευμένη ομάδα monitoring της Cardlink παρακολουθεί τα συστήματα υποδομών και συναλλαγών καθημερινά και αδιάληπτα, ώστε να έχει την αμεσότερη αντίδραση σε όποιο πρόβλημα παρουσιαστεί. Την εβδομάδα της Black Friday 2022 πέρασαν από τα συστήματα της Cardlink και διεκπεραιώθηκαν με επιτυχία περισσότερες από 12.420.000 συναλλαγές.
*Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν τις γενικές τάσεις της αγοράς και δεν πρέπει να θεωρηθούν αντιπροσωπευτικά του μεριδίου αγοράς της Worldline ή των κερδών της εταιρείας στην Ελλάδα.