Κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων της Κίνας
Μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς φορτίου, η AP Moller-Maersk A/S, διέκοψε τις κρατήσεις για τη μεταφορά κατεψυγμένου κρέατος και κατεψυγμένων θαλασσινών στη Σαγκάη, καθώς το σκληρό lockdown έχει καθηλώσει τα φορτηγά στον δρόμο από το λιμάνι προς την πόλη.
Σε ειδοποίησή της προς την πελατεία της, η Ocean Network Express προειδοποιεί πως στο λιμάνι της Σαγκάης συσσωρεύονται εμπορευματοκιβώτια και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι μπλοκαρισμένη. Το λιμάνι έχει μείνει χωρίς τον ηλεκτρικό εξοπλισμό που χρειάζεται για να διατηρήσει στις αναγκαίες χαμηλές θερμοκρασίες τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Παράλληλα, είναι περιορισμένος ο αριθμός των φορτηγών και στους τερματικούς σταθμούς επικρατεί συνωστισμός. Ως εκ τούτου, η Maersk διέκοψε τις μεταφορές κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και διαφόρων άλλων ευπαθών φορτίων στη Σαγκάη μέχρι νεωτέρας. Στο μεταξύ, δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να κατευθύνουν τα φορτία των κατεψυγμένων προϊόντων αλλού με την ίδια χρέωση.
Το σκληρό lockdown στη Σαγκάη πλησιάζει πλέον τις τρεις εβδομάδες, με συνέπεια να μπλοκάρει τελείως η εφοδιαστική αλυσίδα και τα πλοία να αλλάζουν κατεύθυνση. Παράλληλα, οξύνονται περαιτέρω οι εντάσεις ανάμεσα στους κατοίκους της Σαγκάης και στις Αρχές, που εφαρμόζουν όλο και πιο κατασταλτικές μεθόδους και επιβάλλουν ακραίους περιορισμούς στις κινήσεις τους. Οι πολίτες έχουν καταφύγει, άλλωστε, σε ένα είδος ανταλλακτικού εμπορίου ανάμεσά τους προκειμένου να διασφαλίσουν φρέσκα λαχανικά και γάλα.
Η πολιτική της μηδενικής ανοχής στον κορωνοϊό που εφαρμόζει η Κίνα έχει ήδη προκαλέσει προβλήματα ακόμη και στις εφοδιαστικές αλυσίδες των τροφίμων που φτάνουν μέχρι τη Σεντζέν. Οπως, εξάλλου, ανέφερε στην ιστοσελίδα της η Hapag-Lloyd AG, στον τερματικό σταθμό της πρωτεύουσας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν απαγορευτεί οι εισαγωγές κατεψυγμένου κρέατος και κατεψυγμένων θαλασσινών. Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών που παρακολουθούν τις εξελίξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η τακτική που επιλέγουν τώρα οι ναυτιλιακές μεταφοράς φορτίου εγκυμονεί άλλους κινδύνους. Δεδομένου ότι όλες προτείνουν στους πελάτες τους να αλλάξουν κατεύθυνση και αντί για τη Σαγκάη ή τη Σεντζέν να τα στρέψουν στη Γιαντιάν ή στο Χονγκ Κονγκ, υπάρχει κίνδυνος να επιδεινώσουν το έμφραγμα στα λιμάνια του Νότου. Μιλώντας στο Bloomberg, ο Τζος Μπραζίλ, διευθυντής του project44 που καταγράφει δεδομένα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τόνισε πως «το Χονγκ Κονγκ και η Γιαντιάν έχουν εδώ και μήνες το δικό τους πρόβλημα με τα μέτρα κατά της πανδημίας και έχουν ήδη αντιμετωπίσει τη διακοπή στη λειτουργία βιομηχανιών, αλλά και διακοπές στο εμπόριο. Τώρα το lockdown της Σαγκάης πλήττει τα προγράμματα των θαλάσσιων μεταφορών από και προς τα λιμάνια της νότιας Κίνας».
Πηγή kathimerini.gr