“Η Κεραμέως να ζητήσει την αύξηση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση”
…εδώ και τώρα
Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ απέδειξε πρόσφατα, με στοιχεία που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, τη σχεδιαζόμενη από τη ΝΔ μείωση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση. Η περικοπή των δαπανών είναι της τάξης του 0.1% του ΑΕΠ, δηλαδή τουλάχιστον 200 εκατ. €, καταρρίπτοντας τους ανυπόστατους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ για δήθεν αύξηση της χρηματοδότησης το 2020.
Το υπουργείο Παιδείας, μην έχοντας τίποτα να αντιτείνει, προτίμησε την απόλυτη σιωπή. Η αδυναμία της ηγεσίας του υπουργείου, η οποία εκτίθεται σχεδόν καθημερινά με τον αυταρχισμό, την οπισθοδρομικότητα, την αναξιοπιστία, τη διαχειριστική αδυναμία, την άγνοια σε κρίσιμα ζητήματα και τον παλαιοδεξιό ρεβανσισμό που επιδεικνύει, είναι πλέον φανερή.
Η εκκωφαντική σιωπή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, σχετικά με το κρίσιμο ζήτημα του προϋπολογισμού, αποσκοπεί στο επικοινωνιακό black-out ώστε το μήνυμα των περικοπών να μη φτάσει στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία. Η επιτυχία της συγκεκριμένης τακτικής βασίζεται στη σιγή επί του θέματος του μιντιακού συστήματος που στηρίζει την κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη.
Επιπρόσθετα, συνεπικουρείται από την έλλειψη πολιτικών αντανακλαστικών που έχουν επιδείξει μέχρι στιγμής τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία αν και προσέρχονται στο διάλογο με το υπουργείο Παιδείας, «ξεχνούν» να θέσουν το ζήτημα των περικοπών στο επίκεντρο της συζήτησης, κρίνοντας από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους.
Ωστόσο, όσο και αν η κυβέρνηση επιμένει στα ψεύδη σχετικά με τον προϋπολογισμό του ΥΠΑΙΘ, τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιμένει ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Στο πλαίσιο αυτό, δεν θα επιτρέψουμε το πέπλο της συσκότισης, του αποπροσανατολισμού και της διαστρέβλωσης να σκεπάσει τη δημόσια συζήτηση και την ενημέρωση των πολιτών.
Επανερχόμαστε λοιπόν, ρωτώντας για μια ακόμη φορά:
Είναι σωστά ή λάθος τα στοιχεία που παραθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ για τον προϋπολογισμό του ΥΠΑΙΘ;
Το ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να υποστηρίζει πως ο προϋπολογισμός του 2020 θα είναι αυξημένος έναντι του 2019, όταν η επεξεργασία των στοιχείων και οι στοιχειώδεις πράξεις απλής αριθμητικής αποδεικνύουν το αντίθετο;
Με δεδομένο ότι ο προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει εξοικονόμηση 500 εκ. € από τις δαπάνες των υπουργείων, ποια θα είναι η συνεισφορά του ΥΠΑΙΘ στη μείωση αυτή;
Στα ερωτήματα αυτά αμφιβάλλουμε αν θα λάβουμε απάντηση. Θα απαντηθούν όμως σύντομα, όταν κατατεθεί το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού και πέσουν οι μάσκες. Γνωρίζουμε το μεγάλο πρόβλημα της κυρίας Κεραμέως· το διαπιστώσαμε και στην πρόσφατη συνάντησή μας στο ΥΠΑΙΘ. Κινδυνεύει να είναι η υπουργός που στην αρχή της θητείας της θα μειώσει τις δαπάνες για την παιδεία, μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και συνεχών αυξήσεων. Κινδυνεύει να είναι υπουργός περικοπών τύπου ΔΝΤ ακόμα κι αν η χώρα έχει βγει από τα μνημόνια.
Επίσης, κινδυνεύει να είναι η υπουργός που δε θα προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι φέτος έχουν χρειαστεί περισσότερες από 36.000 προσλήψεις αναπληρωτών, πετώντας στα σκουπίδια τη δυνατότητα των 10.500 διορισμών που της κληρονόμησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Κι όλα αυτά, την ώρα που ο πρωθυπουργός της κομπάζει στην Κίνα για ανάπτυξη πάνω από 3%.
Πρόκειται, για το απόλυτο αδιέξοδο και την άδοξη ακύρωση μιας υπουργικής θητείας λίγους μήνες μετά το ξεκίνημά της. Κυρίως όμως, πρόκειται για ένα μεγάλο πισωγύρισμα που θα πληρώσει ακριβά το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες. Η αρνητική αυτή προοπτική είναι που κινητοποιεί τη νεολαία, τους φοιτητές και τους μαθητές, οι οποίοι σχεδόν καθημερινά διαμαρτύρονται και διεκδικούν.
Θα επιτρέψει αυτό στον εαυτό της η υπουργός Παιδείας;
Θα θέσει τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις της κυβέρνησης πάνω από το συμφέρον της εκπαίδευσης και θα αποδεχτεί το δόγμα πως οι περικοπές των δαπανών του κοινωνικού κράτους και η μείωση της φορολογίας των οικονομικά ισχυρών αποτελούν μοχλό οικονομικής ανάπτυξης;
Θα κάνει καθεστώς την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση και τις ελαστικές μορφές απασχόλησης στην εκπαίδευση;
Την συμβουλεύουμε να μην συνεχίσει την ίδια πολιτική. Να μη συνδέσει το όνομά της με περικοπές στην Παιδεία, επαναφέροντας μνήμες από την εποχή των μνημονίων, του κλεισίματος σχολείων, του εξανδραποδισμού εκπαιδευτικών και της βίαιης καταστολής.
Παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές, παρά το προφανές αδιέξοδο στο οποίο έχει εγκλωβιστεί η υπουργός Παιδείας, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επιχαίρει, ούτε αποσκοπεί σε μια «εύκολη» και τυφλή αντιπολιτευτική τακτική. Υποδεικνύει διεξόδους και διατυπώνει θετικό πολιτικό λόγο με το βλέμμα στραμμένο στην ενίσχυση του δημόσιου σχολείου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την υπουργό Παιδείας να ζητήσει από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, τουλάχιστον στο ύψος που προέβλεπε η εγκύκλιος του ΓΛΚ της 5ης Ιουλίου 2019. Είναι αδιανόητο η Παιδεία να μην λάβει μέρισμα από την προβλεπόμενη ανάπτυξη.
Επίσης της ζητά να αφήσει στην άκρη τις υπεκφυγές και τις παραπειστικές δικαιολογίες και να μεριμνήσει ώστε να εγγραφούν στον προϋπολογισμό του 2020 οι πιστώσεις για τους 5.250 μόνιμους διορισμούς (από τους συνολικά 10500 για τη διετία 2020-2021 που εξασφάλισε ο ΣΥΡΙΖΑ) και να δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες.
Αν τα κάνει αυτά και κυρίως αν τα επιτύχει, να είναι βέβαιη πως θα έχει την συμπαράσταση και την υποστήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ας τολμήσει, λοιπόν!