Εμπόδια βάζουν οι ΗΠΑ στους Κινέζους τουρίστες

Δεν είναι πλέον καλοδεχούμενοι…

Το μήνυμα που έλαβαν οι Κινέζοι τουρίστες από τον εμπορικό πόλεμο είναι ότι πλέον δεν είναι καλοδεχούμενοι στις ΗΠΑ. Ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, εστιατόρια, εταιρείες λιανικής και τουριστικές ατραξιόν μαραζώνουν λόγω της κατακόρυφης μείωσης των αφίξεων από Κίνα, αφού οι Κινέζοι τουρίστες έχουν την τάση να ξοδεύουν περίπου το διπλάσιο ποσό στις διακοπές τους στις ΗΠΑ σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες.

Οι Κινέζοι τουρίστες που επισκέπτονται τις ΗΠΑ αφιερώνουν κατά μέσον όρο μεταξύ 6.700 δολ. και 7.000 δολ. κατά τη διάρκεια ολόκληρης της διαμονής τους, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εισιτηρίων και του ξενοδοχείου, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού συνδέσμου ταξιδιού. Ο τουρισμός από Κίνα αυξανόταν κάθε χρόνο ραγδαία, μέχρις ότου το 2017 ενισχύθηκε μόνο 4% και πέρυσι υποχώρησε για πρώτη φορά από το 2003, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα των Financial Times. Η φετινή χρονιά προβλέπεται ότι θα κινηθεί στους ίδιους τόνους, αφού πλέον φημολογείται ότι το Πεκίνο, αδυνατώντας να χτυπήσει την Ουάσιγκτον με επιπλέον δασμούς, χρησιμοποιεί τον τουρισμό ως όπλο και επιτίθεται εμμέσως στις αμερικανικές επιχειρήσεις.

Το κινεζικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού προειδοποίησε στις αρχές Ιουνίου ότι οι αμερικανικές αρχές ανακρίνουν πολλούς Κινέζους τουρίστες, που φτάνουν στα αεροδρόμιά τους και τους «παρενοχλούν» με πολλούς ακόμα τρόπους, σύμφωνα με τους New York Times. Στις αρχές του καλοκαιριού το Πεκίνο αποθάρρυνε τους ενδιαφερόμενους από το να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, διότι κινδυνεύουν από «πυροβολισμούς, ληστείες και κλοπές».

Την ίδια περίοδο, το κινεζικό υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι όσοι μαθητές πρόκειται να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για ενδεχόμενη καθυστέρηση της έκδοσης βίζας και για άλλου είδους κωλύματα στη διαδικασία. Η αντίδραση του Πεκίνου μπορεί να θεωρηθεί δικαιολογημένη, καθώς το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών είχε ξεκινήσει να απαιτεί λεπτομερή στοιχεία σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης όσων ζητούσαν βίζα. Τέτοιου είδους προειδοποιήσεις από την κινεζική πλευρά οδήγησαν σε μία σειρά ακυρώσεων σχολικών εκδρομών και μεγάλων γκρουπ, σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times.

Σαν να μην έφταναν όλα τα υπόλοιπα για τους Κινέζους τουρίστες που ετοίμαζαν τις βαλίτσες τους για προορισμούς στις ΗΠΑ, η κινεζική κυβέρνηση προχώρησε σε τεράστια υποτίμηση του γουάν έναντι του δολαρίου. Υστερα από περίπου μία δεκαετία, το κινεζικό νόμισμα υποχώρησε σε χαμηλότερο από 7 γουάν ανά δολάριο, μία τιμή ορόσημο για τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως. Για τους Κινέζους καταναλωτές το αποτέλεσμα είναι το εξής: τα προϊόντα, που θα αγόραζαν στις ΗΠΑ, φαίνονται πλέον πολύ ακριβά και προτιμούν να τα προμηθευτούν σε φιλικότερες τιμές από την κινεζική αγορά.

Τα ακριβά γούστα των Κινέζων τουριστών συντηρούν εν μέρει και εταιρείες με πολυτελή προϊόντα και ξενοδοχεία που προσφέρουν όλες τις ανέσεις. Με τη μείωση των αφίξεων από Κίνα –ενδεικτικά πέρυσι 2,99 εκατομμύρια Κινέζοι επισκέφθηκαν τις ΗΠΑ, 6% λιγότεροι σε σχέση με το 2017– πολλές αμερικανικές εταιρείες λιανικής είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται. H αλυσίδα καταστημάτων Macy’s στα αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου του 2019 ανακοίνωσε μείωση των πωλήσεων κατά 9%, θεωρώντας ότι η πτώση οφείλεται στην μειωμένη ζήτηση των ξένων τουριστών. Τα έσοδα από πωλήσεις σε ξένους τουρίστες στην εταιρεία κοσμημάτων Tiffany μειώθηκαν κατά περίπου 25% το πρώτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τους Financial Times.

​​​​​Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι ΗΠΑ που επηρεάζονται από τον εμπορικό πόλεμο και τον περιορισμένο αριθμό Κινέζων ταξιδιωτών. Εταιρείες λιανικής σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική έχουν πληγεί από τον αναιμικό τουρισμό. Για παράδειγμα, η αλυσίδα Hudson, η οποία διαχειρίζεται περίπου 1.000 καταστήματα με εφημερίδες και ψιλικά κυρίως σε αεροδρόμια, σταθμούς και ξενοδοχεία της Βορείου Αμερικής, κατέγραψε υποχώρηση 5,4% στις πωλήσεις προϊόντων duty free. Για την πτώση αυτή οφείλεται η μείωση των Κινέζων τουριστών, όπως δήλωσε κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου ο Ρότζερ Φόρνταϊς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Πηγή Καθημερινή

Comments are closed.