Πρώην κυανόκρανος μετατρέπει σε ηλεκτρικά μικρά Ι.Χ.

 

Η Transition One είναι μόλις 18 μηνών και βρίσκεται στην Ορλεάνη της κεντρικής Γαλλίας. Δημιουργήθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους όταν ο ιδρυτής της, Αϊμερίκ Λιμπό, βεβαιώθηκε ότι είχε βρει τον τρόπο να μετατρέπει μικρά συμβατικά οχήματα σε ηλεκτροκίνητα. Και το κάνει γρήγορα και σχετικά φτηνά. Μετατρέπει, για παράδειγμα, ένα Twingo σε ηλεκτροκίνητο μόνον με 5.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο και μόνον σε τέσσερις ώρες. Ο αντισυμβατικός επιχειρηματίας, αθλητικός, με γενειάδα και ένα κόκκινο κασκέτο, προεξοφλεί πως μέσα στο επόμενο έτος οι πωλήσεις του θα έχουν φτάσει στις 4.000 και θα εκτιναχθούν σε τουλάχιστον 100.000 μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια.
Την καινοτομία του αλλά και την ιστορία του ιδρυτή της Transition One παραθέτει ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας Les Echos. Οπως αναφέρει η εφημερίδα, εκ πρώτης όψεως ένα Twingo που έχει περάσει από τα χέρια του δεν εμφανίζει καμία διαφορά. Κινείται μέσα στους δρόμους του Παρισιού και το μοναδικό στοιχείο που το διακρίνει από τα άλλα είναι μια επιγραφή πάνω του που λέει «τώρα είμαι ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο».
Στο εσωτερικό του, βέβαια, έχουν αλλάξει αρκετά. Οι κύλινδροι και τα πιστόνια έδωσαν τη θέση τους σε ένα ηλεκτρικό κινητήρα και σε μια γεννήτρια. «Απλώς αλλάξαμε το μοτέρ και διατηρήσαμε το κιβώτιο των ταχυτήτων σχεδόν χωρίς να αγγίξουμε καθόλου το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου», εξηγεί ο Αϊμερίκ Λιμπό που φιλοδοξεί να παράγει σε βιομηχανική κλίμακα αυτήν την «ηλεκτρική αναδιοργάνωση», όπως αποκαλεί τη μετατροπή των παλιών αυτοκινήτων σε ηλεκτροκίνητα.
Ο Λιμπό, άνθρωπος με ασυνήθιστο παρελθόν καθώς το 1993 ήταν στρατιώτης των Ηνωμένων Εθνών στην πρώην Γιουγκοσλαβία, εργάστηκε επί 25 χρόνια στην Pentalog, εταιρεία μηχανολογίας της πληροφορικής. Ξαφνικά τον Ιούλιο του 2017 συνειδητοποίησε ότι ήθελε να κάνει κάτι πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Οι περιορισμοί που έχει θέσει στον εαυτό του και στην εταιρεία του είναι να ασχολείται μόνον με τη μετατροπή μικρών αυτοκινήτων όπως το Twingo της Renault, το Fiat 500, το Peugeot 107, το Citroen C1 και το Toyota Aygo.
Επίσης περιορίζει τη διάρκεια ενεργειακής αυτονομίας του οχήματος στα 100 χιλιόμετρα. Οπως δηλώνει ο ίδιος, φέτος θα θέσει όριο τις 200 παραγγελίες και είναι αισιόδοξος. Εχει ήδη εξασφαλίσει έναν χώρο μέσα στον οποίο θα γίνονται οι μετατροπές των αυτοκινήτων και ο οποίος είναι κοντά στην Ορλεάνη. Εχει, άλλωστε, προετοιμαστεί για τις αναγκαίες αγορές κινητήρων και μπαταριών. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία απασχολεί μόνον επτά υπαλλήλους, αλλά ευελπιστεί να τους αυξήσει σε 15 ή ίσως 20 μέχρι το τέλος του έτους.
Η πορεία προς την επιτυχία έχει, πάντως, ακόμη πολλά εμπόδια, ανάμεσα στα οποία είναι και η ανάγκη να διασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις και πιστοποιήσεις.
Το εγχείρημά του έχει, πάντως, πείσει ήδη τους επενδυτές: τον Μάιο η νεοφυής εταιρεία άντλησε 300.000 ευρώ, ενώ ανάμεσα στους χρηματοδότες της συγκαταλέγεται η εταιρεία Mobivia, που ειδικεύεται στη συντήρηση και στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Στόχος της Transition One είναι, πάντως, να αντλήσει έξι εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα δύο εκατ. μέσα στο φετινό καλοκαίρι.
Πηγή Καθημερινή

Comments are closed.