Επιμένει ο Μαυραγάνης: Η εισήγηση είναι για τέλη σύμφωνα με την αξία του αυτοκινήτου
Τέλος στην πετρελαιοκίνηση το 2030
Επιμένει ο Νίκος Μαυραγάνης, υφυπουργός Μεταφορών και παρά τις διαψεύσεις από το ΥΠΟΙΚ, για τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την αξία του αυτοκινήτου. Μιλώντας στην «Πρώτη Είδηση» και την ΕΡΤ τόνισε, «Η εισήγηση του Υπουργείου Μεταφορών και εμού προσωπικά προς το Υπουργείο Οικονομικών από πέρυσι κιόλας είναι αυτή που περιέγραψα. Δηλαδή ότι θα πρέπει να συνδεθεί η αξία του αυτοκινήτου με τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτή τη στιγμή υπάρχει σύνδεση με τον κυβισμό. Προφανώς ο νομοθέτης όταν θέσπισε το σύστημα με τον κυβισμό θώρησε ότι με αυτή τη σύνδεση συνδέεται και με την αξία. Υπάρχει δυσαναλογία, υπάρχει αδικία εδώ. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι δεν είναι το ίδιο πράγμα να έχεις 2.000 κυβικά να πω τυχαία με ένα αυτοκίνητο Hyundai και 2.000 κυβικά με ένα αυτοκίνητο Bmw ή Mercedes. Είναι άλλο πράγμα. Η αρχική αξία πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν και να υπάρχουν κάποιες παράμετροι με τις οποίες θα μειώνεται η αξία ανάλογα με την παλαιότητα. Αυτή είναι η άποψη του Υπουργείου Μεταφορών». Διευκρινίζοντας ότι, «Είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών και το Υπουργείο Μεταφορών απλώς εισηγείται».
Παράλληλα αναφέρθηκε στο θέμα της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα, «Έχω συμμετάσχει 2 φορές σε κύκλους συζητήσεων στην ΕΕ σε υψηλά κλιμάκια της επιτροπής. Αυτό που φαίνεται είναι μια τάση από τη μια πλευρά της επιτροπής να θέλει να απομειώσει και εν τέλει να απαγορεύσει την κίνηση οχημάτων με πετρελαιοκίνηση γενικώς και από την άλλη μεριά των κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν επενδύσει πολλά χρήματα στον εκσυγχρονισμό των diesel κινητήρων να θέλουν παράταση αυτής της τελικής απαγόρευσης. Η σύμπτωση και ο συγκερασμός των απόψεων τελικά έφερε ως αποτέλεσμα να έχουμε ένα τελικό όριο το 2030 όπου θα υπάρχει η τελική απομείωση της χρήσης των diesel αυτοκινήτων».
Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ εδώ