«Πόλεμος» χωρίς τέλος Folli Follie και αμερικανικού fund
«Κατρακυλά» εκ νέου η μετοχή της Folli Follie με το δεύτερο «χτύπημα» από την επενδυτική εταιρεία Quintessential Capital Management
Χωρίς τέλος είναι ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ της μεγάλης λιανεμπορικής εταιρείας Folli – Follie και του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου Quintessential Capital Management (QCM).
Το αμερικανικό hedge fund εξαπολύει δεύτερο χτύπημα κατά του Folli Follie Group, δημοσιοποιώντας έκθεση όπου αμφισβητεί το εύρος και την αποδοτικότητα των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Στην υπόθεση παρενέβη πλέον και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Στο Χρηματιστήριο Αθηνών σήμερα η μετοχή της Folli Follie άνοιξε με πτώση 30% στα 7,52 ευρώ, μετά και τη νέα επίθεση που εξαπέλυσε με έκθεσή του το QCM.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Folli έκλεισε την Παρασκευή με απώλειες 29%, μετά την έκθεση – πρώτη – του fund η οποία αμφισβητούσε τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας για τον τζίρο και τα σημεία πώλησης, ενώ είχε μείνει και μεγάλος αριθμός ανεκτέλεστων εντολών πώλησης.
Οι εξελίξεις αυτές έχουν επηρεάσει συνολικά το χρηματιστήριο το οποίο από το πρωί διαπραγματεύεται με απώλειες άνω του 15% στη σκιά της σύγκρουσης της Folli – Follie με την επενδυτική εταιρεία.
H απάντηση της Folli Follie
Αναλυτικά απάντηση για τους ισχυρισμούς του Quintessential Capital Management εξέδωσε η Folli Follie. Σημειώνεται ότι το αμερικανικό hedge fund σε έκθεσή του, την Παρασκευή, αμφισβήτησε τα επίσημα στοιχεία της εισηγμένης όσον αφορά στο δίκτυο καταστημάτων και έθεσε θέματα για τις οικονομικές καταστάσεις και τις θυγατρικές, προκαλώντας τη «βουτιά» της μετοχής κατά 29,9% στο ταμπλό του ΧΑ.
Οπως αναφέρει η εισηγμένη:
A. «Το Δίκτυο Σημείων Λιανικής Πώλησης (Points of Sales) εμφανίζεται σημαντικά μικρότερο από το αναμενόμενο»: Το 2016 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε λειτουργία, ήταν 634. Το 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε λειτουργία, ήταν 587.
Σημειώνεται ότι κατά τη συνήθη πορεία της επιχειρηματικής λειτουργίας μας και στο πλαίσιο της διαδικασίας διαρκούς ανανέωσης και αναβάθμισης, του επαναπροσδιορισμού, καθώς και της επανεξέτασης της παρουσίας μας στα καταστήματα συμβατικού τύπου και επίσης, λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στον χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων, μειώσαμε, κατά τη διάρκεια των ετών 2016 και 2017, για το brand της Folli Follie, τα Σημεία Λιανικής Πώλησης (Points of Sales) κατά 47, φθάνοντας έτσι τον αριθμό 587 Σημείων Λιανικής Πώλησης μέχρι το τέλος του 2017.
Ως εκ τούτου, αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο η QCM εσκεμμένα δηλώνει ότι τα Σημεία Λιανικής Πώλησής μας είναι 289, με δεδομένο το γεγονός ότι στο τέλος του 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης που βρίσκονταν σε λειτουργία ήταν 587 (συμπεριλαμβανομένων των boutiques, shop in shop, counters, outlets, αφορολόγητων και φορολογημένων πωλήσεων σε αεροδρόμια, καθώς και πωλήσεων πτήσεων μέσω αεροπορικών εταιρειών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα brands της Links of London και τα λοιπά brands).
Β. «Επιτόπιοι έλεγχοι»: Τα καταστήματα στη Madison and Soho έχουν αναβαθμιστεί κάτω από το νέο store concept του FF Brand και έχουν μεταφερθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου. H QCM σκοπίμως παραλείπει να το γεγονός αυτό.
Γ. «Διαδικτυακή Παρουσία»Σχετικά με την ανάλυση για την Διαδικτυακή Παρουσία θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής: Η σύγκριση που γίνεται μεταξύ της Folli Follie και των ανταγωνιστών μας είναι παραπλανητική, καθώς επικεντρώνεται στο Instagram και το Facebook, τα οποία δεν υφίστανται στην Κίνα, καθώς είναι απαγορευμένα στην συγκεκριμένη χώρα.
Το αποτύπωμά μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) θα έπρεπε αντ’ αυτού να έχει μετρηθεί βάσει των ακολούθων μας (followers) στην βασική κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το Weibo.
Δ. «Οικονομική Ανάλυση»: Κατά την κανονική πορεία του επιχειρηματικού μας μοντέλου χονδρικών πωλήσεων και στο πλαίσιο των συνήθων ανακοινώσεών μας προς την αγορά, είναι ευρέως γνωστό ότι η FFG δημοσιοποιεί τριμηνιαίες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και ενημερώνει την επενδυτική κοινότητα ότι η αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές οφείλονται στο επιχειρηματικό μοντέλο χονδρικής του Ομίλου, το οποίο βασίζεται σημαντικά στο κεφάλαιο κίνησης.
Κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, το κεφάλαιο κίνησης σταδιακά μειώνεται ως ποσοστό επί των πωλήσεων, ενώ το γεγονός ότι επικεντρωνόμαστε στρατηγικά στην ανάπτυξη των omni-channels θα αλλάξει το υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο και αναμένεται να βελτιώσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές.
E. «Κινέζικες Θυγατρικές»: Η Quintessential διαλαμβάνει λανθασμένα στην έκθεσή της ότι η FF Group ισχυρίζεται την επίτευξη πωλήσεων ενός δισ. στην Ασία, από τις οποίες η Κίνα «υποτίθεται» ότι έχει την μερίδα του λέοντος‧ αυτός ο ισχυρισμός είναι εσφαλμένος και παραπλανητικός.
Η πραγματικότητα είναι ότι το ένα δισ. πωλήσεων σχετίζεται με τις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις εντός της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού (APAC) και περιλαμβάνει όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και αφορολόγητων πωλήσεων σε όλες τις χώρες της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού.
Οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση σχετίζονται με μέρος των κινεζικών δραστηριοτήτων λιανικής, οι οποίες αποτελούν ένα μικρός μόλις μέρος των κινεζικών και γενικότερων ενοποιημένων δραστηριοτήτων λιανικής της περιοχής APAC.
ΣΤ. «Επιφυλάξεις σχετικά με τους ορκωτούς ελεγκτές»: Η Ecovis είναι μια πρώτη τη τάξει παγκόσμια ελεγκτική εταιρεία με πάνω από 6.500 στελέχη, η οποία δραστηριοποιείται σε πάνω από 70 χώρες. Κατατάσσεται 18η μεταξύ των παγκόσμιων ελεγκτικών εταιρειών με σημαντική γεωγραφική κάλυψη και ουσιώδη σχέδια επέκτασης.
Η FF Group σκοπεύει να συνεργαστεί με την Ecovis όσον αφορά τις κινεζικές θυγατρικές, γεγονός που συμβαδίζει και με τα σχέδια επέκτασης της Ecovis στην εν λόγω περιοχή.
Ως αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω, είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα συμπεράσματα της έκθεσης της QCM είναι παραπλανητικά. Το γεγονός ότι η QCM γνωρίζει πολύ καλά τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία και έχει τοπική εξειδίκευση στην περιοχή της Νότιας Ασίας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ανάλυση έχει χειραγωγηθεί για συγκεκριμένους σκοπούς.
Η Εταιρεία μας διεξάγει έρευνα, προκειμένου να διαπιστώσει ποιες εταιρείες ή ποια πρόσωπα μπορεί να έχουν αποκτήσει παράνομο όφελος από την δημοσίευση αυτής της ψευδούς και παραπλανητικής έκθεσης και θα προβεί σε όλες τις νομικές ενέργειες, καταλήγει η ανακοίνωση της Folli Follie.
Το δεύτερο «χτύπημα»
Μετά την ανακοίνωση – απάντηση της Folli Follie στην πρώτη επίθεση του Fund την Παρασκευή, το τελευταίο επανήλθε, επιμένοντας στις θέσεις του και εξαπολύοντας νέες κατηγορίες κατά της εταιρίας:
Για το δίκτυο πωλήσεων η QCM επιμένει αναλύοντας και πάλι τη μεθοδολογία διασταύρωσης των υφιστάμενων καταστημάτων της Folli Follie πως το δίκτυο έχει περιοριστεί σε 289 σημεία, εκ των οποίων τα 64 βρίσκονται στην Κίνα (παραθέτει ξανά πίνακες με τα στοιχεία του δικτύου).
Η QCM βασίστηκε στην επίσημη δήλωση καταστημάτων του ομίλου (630 σημεία πώλησης για το brand Folli Follie) αλλά και στην ιστοσελίδα της εταιρίας, όπου η αναζήτηση καταστημάτων αποδίδει συνολικό αριθμό 587 σημείων. Αυτά τα στοιχεία αποτέλεσαν τη βάση της έρευνας της QCM, μέσω τηλεφωνικών και προσωπικών επισκέψεων. Το fund σημειώνει πως η ενημέρωση του δικτύου καταστημάτων στο επίσημο site της εταιρίας όφειλε να είναι επικαιροποιημένη, για τη διευκόλυνση πελατών αλλά και για την ορθή ενημέρωση των επενδυτών.
Η QCM σχολιάζοντας την απάντηση της FF για λανθασμένους υπολογισμούς όσον αφορά την παρουσία της στην Ασία, αλλά και στο γεγονός του ότι η Κίνα κατέχει τη μερίδα του λέοντος επί του 1 δισ. πωλήσεων που πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, αναφέρει:
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ομίλου FF, 240 από τα 367 σημεία πώλησης που διατηρεί στην Ασία (APAC) βρίσκονται στην Κίνα και αποτελούν το 70% του συνολικού δικτύου. Εκτιμά ως εκ τούτου ότι θα έπρεπε να υπάρχει αντιστοιχία πωλήσεων και μεγέθους δικτύου καταστημάτων. Προσθέτει,επιπλέον, πως ο όμιλος δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία ανά χώρα/ περιοχή, οπότε οποιοσδήποτε παρατηρητής βασίζεται στην παραπάνω υπόθεση.
Η QCM επανέρχεται στις δύο κινεζικές θυγατρικές (Fu Li Fu Lei και Binlianyun), αναφέροντας τες ως τις μόνες θυγατρικές που ο όμιλος FF που εμφανίζει στην περιοχή και οι οποίες εκτιμά ότι έχουν τζίρο 40 εκατ.δολαρίων με 50 καταστήματα. Το fund προσθέτει ότι έχει διασταυρώσει μέσω των κινεζικών αρχών ότι δεν υπάρχουν άλλες τοπικές θυγατρικές.
Το QCM επισημαίνει ότι οι followers στην ιστοσελίδα Weibo δεν έχουν μεγάλη σημασία από τη στιγμή που το ποσοστό μετατροπής (από followers σε buyers) είναι πολύ χαμηλό. Η FF ανακοίνωσε σε τηλεδιάσκεψη το περασμένο έτος πως η δραστηριότητα στο διαδίκτυο ήταν χαμηλότερη από 10%. Τα Facebook και Instagram είναι πράγματι απαγορευμένα στην Κίνα (όχι στην υπόλοιπη Ασία). Πολλοί εύποροι ή καταρτισμένοι Κινέζοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν Facebook ή Instagram παρακάμπτοντας την απαγόρευση μέσω συστήματος VPN.
Η παρέμβαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
Η παρέμβαση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έγινε σήμερα, Δευτέρα, με αφορμή την έκθεση, αλλά και τις τρεις ανακοινώσεις με τις οποίες απαντά η FFG και έχοντας ως στόχο την εύρυθμη λειτουργία της χρηματιστηριακής αγοράς εν γένει και την προστασία των συναλλασσόμενων σε αυτήν προχωρά στις ακόλουθες ενέργειες.
1. Θα ζητήσει από την εισηγμένη εταιρεία, να προβεί σε πρόσθετο ανεξάρτητο έλεγχο στοιχείων των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεών της για την χρήση 2017, από αναγνωρισμένη διεθνή ελεγκτική εταιρεία, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας της FFG προέρχεται εκτός Ελλάδος. Ως προς τον ανεξάρτητο έλεγχο θα τεθεί σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, για τα δε αποτελέσματά του, θα υπάρξει ανακοίνωση στο επενδυτικό κοινό.
2. Έχει ζητήσει από την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων, ως αρμόδιας Αρχής για τον έλεγχο των Ορκωτών Ελεγκτών-Λογιστών, να προβεί σε κατά προτεραιότητα ποιοτικό έλεγχο της εργασίας του ορκωτού ελεγκτή-λογιστή της FFG επί των οικονομικών της καταστάσεων, για την οικονομική χρήση 2017.
3. Θα ζητήσει από το επενδυτικό κεφάλαιο Quintessential Capital Management να προβεί σε αναλυτική επεξήγηση των επιχειρημάτων που παραθέτει στην ως άνω έκθεση, προσκομίζοντας τα σχετικά στοιχεία.
4. Όπως κατά πάγια πρακτική πράττει σε περιπτώσεις σημαντικής διακύμανσης κινητών αξιών εκδοτών, έχει ήδη ξεκινήσει διερεύνηση των συναλλαγών της μετοχής της FFG, περιλαμβανομένων και των ανοιχτών πωλήσεων επ’ αυτής, από την Παρασκευή 4/5/2018.
Γιατί μπήκε στο «στόχαστρο»
Σε συνέντευξή του στο capital.gr ο επικεφαλής του QCM, Gabriel Grego, αναφέρει ότι « ξεκινήσαμε με long θέσεις στην Folli Follie το 2010. Αγοράσαμε τη μετοχή στην αρχή της ελληνικής κρίσης. Εκείνη την περίοδο, μας προσέλκυσαν οι πολύ χαμηλοί πολλαπλασιαστές του τίτλου, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η έκθεση του ομίλου στη γοργά αναπτυσσόμενη αγορά της Ασίας. Υποθέσαμε ότι η χαμηλή αποτίμηση της μετοχής ήταν αποτέλεσμα της «άδικης» τιμωρίας της να διαπραγματεύεται στο ελληνικό χρηματιστήριο. Τελικά όμως κλείσαμε την θέση μας καθώς βρήκαμε την εταιρική δομή του FF Group περίπλοκη. Τότε δεν διαθέταμε τους πόρους που έχουμε σήμερα ώστε να προχωρήσουμε σε μια σε βάθος ανάλυση στο εξωτερικό.
Συνεχίσαμε να την παρακολουθούμε και πρόσφατα αποφασίσαμε να ελέγξουμε πιο προσεκτικά. Μας δημιουργούσε ερωτήματα η συνεχής απουσία παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών, αλλά αυτό που πραγματικά μας προβλημάτιζε ήταν ο έλεγχος των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης».
Συνεχίζοντας αναφέρει ότι «έχοντας επικοινωνήσει και με άλλους μετόχους που είχαν τοποθετηθεί στη μετοχή καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ένας βασικός παράγοντας ανησυχίας ήταν το γεγονός ότι οι λογαριασμοί της Folli Follie δεν ελέγχονταν από κάποια από τις 4 μεγαλύτερες ελεγκτικές εταιρείες του κόσμου. Ειδικότερα όσον αφορά τους λογαριασμούς της εταιρείας στην Ασία ελέγχονταν από ένα άγνωστο γραφείο με δυο εργαζόμενους στο Χονγκ Κονγκ. Εντοπίσαμε ένα άρθρο του 2015 στους FT από τον Dan McCrum το οποίο αναφερόταν ακριβώς σε αυτό το θέμα (καλούμε τους αναγνώστες σας να το διαβάσουν). Όταν τέθηκε το ερώτημα στη διοίκηση του ομίλου γιατί δεν επέλεξαν μια πιο γνωστή ελεγκτική εταιρεία, η απάντηση που δόθηκε ήταν πως ήταν οικονομικά πιο συμφέρον για τις υπηρεσίες που προσφέρονταν. Εκεί άρχισαν να χτυπάνε καμπανάκια».
Πηγή in.gr