Ολα τα βλέμματα σήμερα στην Αμφίπολη
Μετά την αποκάλυψη του εντυπωσιακού ψηφιδωτού με τον θεό Ερμή και τον γενειοφόρο άνδρα που οδηγεί άρμα στον τύμβο Καστά, τα βλέμματα όλων στρέφονται σήμερα στην Αμφίπολη , από όπου θα γίνουν ανακοινώσεις για την πορεία του ανασκαφικού έργου.
Ειδικότερα, στις 13.00 το μεσημέρι θα γίνει ενημέρωση στους εκπροσώπους Τύπου στο Μουσείο της Αμφίπολης από την κ. Άννα Παναγιωταρέα.
Το ενδιαφέρον στρέφεται στο τμήμα του ψηφιδωτού που δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη και που πιθανώς να αποτελεί το «κλειδί» για τον ένοικο του μεγαλοπρεπούς ταφικού μνημείου.
Η υπόθεση που έχει διατυπωθεί είναι αυτή της Περσεφόνης, κατ’ αντιστοιχίαν της ζωγραφικής παράστασης η οποία έχει αποκαλυφτεί στον λεγόμενο τάφο της Περσεφόνης, στη Βεργίνα. Κάτι που οδηγεί τη σκέψη των ανασκαφέων σε πρόσωπο το οποίο είχε σχέση με τους Τημενίδες όπως έχει δηλώσει η γενική γραμματέας Λίνα Μενδώνη.
Η εργασία της ανασκαφικής ομάδας στον δεύτερο θάλαμο για την αφαίρεση των χωμάτων και την πλήρη αποκάλυψη του ψηφιδωτού γίνεται με πολλή προσοχή και λεπτομέρεια, αφού το χώμα κοσκινίζεται από λεπτό κόσκινο και συγκεντρώνονται ψηφίδες κ.λπ., κάτι που απαιτεί πολύ χρόνο.
Την περασμένη Κυριακή αποκαλύφθηκε το απαράμιλλης τέχνης κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλέ, κόκκινου και κίτρινου χρώματος.
Την κεντρική παράσταση περιβάλλει διακοσμητικό πλαίσιο, πλάτους 0,60μ.,το οποίο συντίθεται από διπλό μαίανδρο, τετράγωνα και τρέχουσα σπείρα. Το φόντο της παράστασης είναι σε αποχρώσεις γκρί-μπλέ.
Η κεντρική παράσταση απεικονίζει άρμα σε κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα, το οποίο οδηγεί γενειοφόρος άνδρας, με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι. Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο. Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά.
Η παράσταση διακρίνεται για την εξαίρετη τέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών των χαρακτηριστικών, τόσο των μορφών, όσο και των αλόγων, όπως και για την αρμονία των χρωμάτων. Η σύνθεση είναι σύγχρονη του ταφικού συγκροτήματος και χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.
Πηγή ethnos.gr