Όπερα: Είμαστε όλοι ευπρόσδεκτοι;
Στις 23 Σεπτεμβρίου από την Ελληνοαμερικανική Ένωση
Οι ελληνικές ορχήστρες κλασικής μουσικής και οργανισμοί παραγωγής όπερας βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, εν μέρει εξαιτίας των μειώσεων στις κρατικές επιχορηγήσεις. Από τη μία πλευρά, η ιδιωτική χρηματοδότηση φαίνεται να προσφέρει κάποια διέξοδο σε αυτό. Από την άλλη, μη παραδοσιακοί χώροι όπως το Μετρό στο Σύνταγμα αξιοποιούνται ως σκηνές όπερας, σε μια προσπάθεια προώθησης και ανοίγματος του είδους στο κοινό. Κάποιοι υποστηρίζουν ως λύση την απομυθοποίηση της δυσκολίας παρακολούθησής της, εντάσσοντας στην όπερα στοιχεία της pop κουλτούρας και δίνοντας έμφαση στη συνάφειά της με τα σύγχρονα κοινωνικο-πολιτικά ζητήματα. Άλλοι προειδοποιούν ότι μια τέτοια προσέγγιση διακινδυνεύει να αποξενώσει το ήδη υπάρχον κοινό της, που προσελκύεται από την τέχνη ακριβώς επειδή είναι τόσο ιδιαίτερη και μας αποσπά από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Υποστηρίζουν ότι ο κόσμος της όπερας –και κυρίως οι κριτικοί- θα πρέπει να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στο να εμπνεύσουν και να εξηγήσουν τις αρετές της όπερας στους φιλοπερίεργους, αλλά και να αποδεχθούν πως ίσως Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν να μην απευθύνεται σε όλους.
Ομιλητές
Τζένη Αρσένη, Σκηνοθέτης, Δραματουργός, Center for Contemporary Opera, New York, Adjunct Professor Hellenic American University
Δημήτρης Κιουσόπουλος, Αρθρογράφος, ιστορικός όπερας, Ελευθεροτυπία
Γιάννης Τσελίκας Μουσικός, συνθέτης, Επίκουρος Καθηγητής Προγράμματος Μουσικής Hellenic American University
Dolan Cummings, Συνεργάτη ςτου Institute of Ideas, συντάκτης στα Culture Wars και Debating Humanism
Τη συζήτηση συντονίζει ο Alan Miller, συν-διευθυντής του NY Salon, συνιδρυτής του London’s Truman Brewery και συνέταιρος στην εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών Argosy.